Länge sedan nu

Nu var det verkligen länge sedan jag skrev här.....så jag klistrar in mina blogginlägg från "Familjeliv"...orkar inte skriva allt igen....

av Najzgirl @ 15:05  Tors 12 okt

Mörkaste dagen i mitt liv tror jag att jag upplevde igår...
Fick ett besked som totalt vände upp och ner på allt...

Berättar någon gång...orkar inte nu....

Kram till er alla och ta vara på varandra...



Fre 13 okt
av Najzgirl @ 10:20

Skulle kunna lägga mig och sova tills på måndag...Allting är så jävla upp och ner just nu så jag orkar inte tänka...
Sen ska man jobba hela helgen också...*suck* Fast det kan ju vara bra så man får nått annat att tänka på. För just nu vill jag inte tänka för jag orkar inte gråta hela tiden..fast det är rätt så skönt det med...att slippa vara den "starka" som håller ihop alla andra hela tiden.

Why god, why???



Lör 14 okt
av Najzgirl @ 20:16

Fortfarande trött fast jag fick sova riktigt länge idag. Darling var i Ö-sund och lirade innebandy och killarna var hos mormor...Åkte ner när jag vaknade för att hämta dom. Fick en gråtattack när jag kom dit...Fast det går rätt så bra när jag är på jobbet...har mycket annat att tänka på och inte bara det stora "OM":et...Försöker vara positiv men det är så jäkla svårt....

Nähepp...dags att åka och jobba....



Ons 18 okt
av Najzgirl @ 16:30
En vecka sen nu som jag fick det hemska beskedet.. Men efter många värmande och stöttande ord från "Nedina" så känns det som om jag kan berätta nu.

Förra onsdagkvällen ringde min far och berättade att provsvaren kommit. Jag trodde att han menade hunden (som varit krasslig)...men så hör jag hur han säger: -Det är cancer...
Och då förstod jag...Eller egentligen fattade jag ingenting...Fick fram några "jaha" och "vad händer nu då"
Fick iallafall veta att läkaren inte beslutat vilken behandling han ska få än utan ska se över provsvaren ytterligare innan det bestäms. Det var väl det enda som gick in i mitt huvud just då...I nästa andetag frågade pappa om vi installerat diskmaskinen än? (så typisk honom.. oroar sig inte i onödan)
Fick fram ett nej och då började han som vanligt "A men då fixar jag dit nån som ordnar det. Jag betalar."
Optimist och generös som vanligt.

Avslutade iallafall samtalet och gick och berättade för Mauritz vad som hänt. Pratade liten stund och sen bara brast det...Då insåg jag vad det var frågan om...
Givetvis kom det en massa hemska tankar på hur det kan sluta osv...min farfar hade också prostatacancer som senare spred sig till skelettet (tror jag) och han dog 1985. Som tur är har ju forskningen gått framåt sen dess...

Så nu får vi väl ta en dag i taget och hoppas på det bästa.
Det måste helt enkelt gå bra...så är det bara.


Fre 20 okt
av Najzgirl @ 09:24

Ja nu har jag haft ambitionen att baka bullar i 2 veckor...inga bullar än....Men idag ska det bli av! Sen ska jag och killarna baka glödhoppor (matbröd som gräddas i stekpannan). Ett perfekt bröd att baka med barnen.

Annars rullar det på som vanligt...mycket funderingar på sistone med tanke på allt...men jag känner mig mycket mer positiv nu.

Jag har fortfarande ingen diskmaskin!!!!! Den funkar inte och efter 2 veckors tjat med el-jävla-giganten så ser det ut som om dom ska skicka en ny...men det återstår att se...

Igår vaknade man och det var vitt ute...tur att M slängde på vinterdäcken i onsdags...

Nemo är rätt så billig just nu..(kattskrälle) I går hade han använt Ms träningsväska som toalett....var bara att kasta väskan + en tshirt eftersom dom var dränkta i piss...Nemos protest att kattlådan inte var städad.....Husse var inte glad

Nepp, nu ska jag och killarna åka och handla, sen ska det bakas bullar. Efter det ska vi titta på Ice age2...så jäkla rolig film!
Bästa kommentaren: "-Jaha, vi har träffat historiens första bimbo"



Tors 26 okt
av Najzgirl @ 12:34

Blev inte mycket sova efter att ha jobbat inatt....
Isse hade svart avföring i natt så M fick åka upp på sjukan med honom idag. Troligtvis är det någon blödning i magen eller tarmen så vi ska ta avföringsprov nu i 2 dagar. Dom fick vara hemma idag så det blev bara ca 4 timmars sömn för min del. M tog halv VAB. Hoppas att det inte är  något allvarligt bara.

Katterna var hyfsat billiga igår...En hade skitit på min tröja på golvet och en hade pissat på en handduk i tvättstugan....Pratade met veterinären som gav oss rådet att låta dom vara instängda på toan på natten i en vecka...jalla...dom höll ju på att gräva sig igenom dörren...Men dom hade inte gjort något ändå inatt....Vilket var tur för dom för då blir det en enkel resa till veterinären.....

Nä nu ska jag inte göra ett skit...lär ta resten av dagen



Lör 28 okt
av Najzgirl @ 13:23

Jag har ta mig fan hundhår överallt! Har varit och klippt Dallas och nu kliar det över hela kroppen...små vassa jäkla strån....
Har till och med hår innanför bh:n...hur fan kom dom dit???? Klippte ju inte topless direkt.... Måste ta en dusch innan jag blir galen....Har även plockat ut några hårstrån som jag trampat in i fötterna...gör ont som satan...
Men hunden blev fin Fast han blev lite nojjig när jag klippte runt "klockspelet"...trodde kanske att dom skulle åka med av bara farten

Igår kväll gjorde jag och killarna en pumpalykta. Blev riktigt tjusig faktiskt!
Ikväll ska darlingen på fest med jobbet så det blir bara jag och kidsen hemma. Ska kolla på film och myyyysa.


Sön 29 okt

av Najzgirl @ 23:27

Ett råd till alla kattägare...ge ALDRIG ALDRIG ALDRIG katten avmaskningsmedel iklädd t-shirt...aj...
What was I thinking??

Igår kväll ville killarna åka till mormor och morfar och göra "bus eller godis". Så Isse tog på sig sin Turtles kostym och Noah klädde ut sig till Harry Potter. Hundarna vart lite konfunderade....Men (förvarnade) morföräldrar blev "jätterädda och kände inte igen dom"....vilket killarna tyckte var roligt :-)
Idag har jag och Isse varit hos familjen Eckerbom-Ångman. Isse och William busade järnet från start Sen blev man ju bjuden på utsökt kaffebröd också hehe...
På eftermiddagen gick vi på bio. "På andra sidan häcken" vilken var jättebra! Fast Isse blev lite trött på slutet och slumrade till en stund.

När vi kom hem så städade vi Hulkens akvarium så nu har han rent och fint.

Har lånat hela "Vänner" serien på dvd..I´m so happy!!!!


Kommentarer
Postat av: Boddan

Hallo tjejen !!!!!
Jag har jättedåligt samvete för att jag aldrig hör av mig, men jag lovar bot och bättring !!!! Det får allt bli ett av mina nyårslöften, att hålla kontakten med vännerna ! Annars försvinner ni ju, och det VILL JAG INTE !!!!! Har ju kommit in i 2000-talet, och har internet nu !!!! Har kollat runt på din blogg p famliv, och blivit alldeles förskräckt... Nemo borta ???? Gud vad tråkigt ! Förstår att ni haft sorg i huset,tur att ni fått en liten tuss som kan pigga upp ! Nog för de aldrig kan ersätta ngn annan, men de kan ju skapa ny kärlek o värme ! Hur har det gåttmeddin pappadå? Jag har tänkt ringa flera ggr, men det har somaldrig funnits tid, allt har gåtti ett. Oscar har tjatat jättemycket om att fååka o leka m Noah, han var ju jättebesviken att Emmahade fått vara hos dina grabbar o inte han. Visst slog globen högt, han var helt lyrisk efter, men han menade att han faktiskt villeleka m sina kompisar oxå......I jan kommerjag int arb ngt, sådåhoppas jag att vi kan träffas om du har tid ngt !!! Jag är ju inte så haj pådet här m datorer, så ngn blogg har jag int´, men jag har ju msn dock, så lägg gärna in dig påden,detär på min mailadress, [email protected]. Men skickia gärna mail och berätta om hur det är m allt, eller ring !!! Jag saknar att höra från dig ! Hur går det medIsse då, han stackarn, läste jag, hade problem m magen !!! Ni verkar ha haft en tuff period nu ett tag ! Nej jag måste få höra av dig, eller träffa dig snart, och catcha upp allt som hänt ! Nu skalljag natta hästen o sedan mig själv. Skalljobba imorgon...så det var den nyårsafton.... skalljobba p nyårsdan oxå, men det e ju bra att man har ngr dagars arb... GOD JUL PÅ ER i efterskott och GOTT NYTT ÅR ! Vi tänker på Er ! Kramar i massor Bodil ( resten av fam hälsar )

2006-12-30 @ 22:24:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0