Brum brum blubb blubb...

Anlände till stugan på skärtorsdagen. Hela kåken full av föräldrar och syster med familj :-)
Fick börja med att åka till Messlingen och handla lite grejor som vi glömt....minnet är inte så bra...
Jag har så kallat RH-minne.....runt hörnet sen är det borta.....

På fredagen blev det en kort fisketur ner på sjön eftersom det blåste som satan....Grabbarna fick ett varsitt pimpelspö i påskpresent och ville testa dom. Var på sjön i ca 2 min sen ville dom hem för det var så kallt.....
På kvällen badade vi i badtunnan. Grabbarna var helt lyriska eftersom det var första gången för dom. Lite kallt innan man kom i badet bara....inte så ofta man går i bikini på vintern....
Givetvis dracks det en del öl också ;-) Måste man ju göra!! Sen skulle man ju ur tunnan också...inte lika varmt....så man gruvade sig en bra stund innan...kuta barfota i snön, genomblöt är ju inget man längtar efter direkt...
Farsan kom med ett förslag också....Det var ett gäng som körde skoter nere på sjön...Han föreslog att vi skulle hoppa på skotrarna och fara ner till dom och snacka lite...i bara badkläder.....vad förvånade dom skulle ha blivit :-)
Ingen nappade på förslaget....Sen erbjöd han syrran 100 spänn om hon kutade runt kåken....Nej för fan! sa hon och kutade in...500 då!!?? Då tvärnita syrran och vände..Sa du 500??? Girigt :-)

Lördagen var blåsig...den med...så det blev bara en kort skotertur med grabbarna. Jag och M tog en varsin skoter och en varsin grabb och drog iväg. Fick vända på sjön då det blåste småspik....

Söndagen var det toppenväder! Jag, M, farsan och grabbarna tog en 7 mils-tur på skotrarna! Genom skog och över kalfjäll :-) Stannade och grillade halvvägs. En kul grej som vi fick se mitt uppe på kalfjället var.....en rondellskylt!
Fotade den och ska lägga in bilden här snart....lite kul...hehe....

Svågern fick även höra en kul grej av grabbarna....Dom var arga på M för att han sagt till dom på skarpen om något...I: -Då får inte M komma på vårat kalas... N: -Men han bor ju hos oss!  hehe...coola killar :-)

Nu ska jag ta och dyka in i dushen och sen ska jag fixa lite grejor till Noahs födelsedag på fredag.

Över och ut!

Kommentarer
Postat av: Mannen

Bra skrivet darling :)

Puss

2007-04-10 @ 09:42:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0