Curiosity killed the cat...

..hmm...nästan iallafall...

Hade lite ljus tända på soffbordet igår kväll. Hedwig var som vanligt på jakt efter något ätbart och hoppade upp...
Plötsligt kände jag en stank av bränt hår...samtidigt som jag ser Hedwig hoppa ner från bordet och började nysande sno runt på golvet. Jag kutar efter henne in i köket och får tag i svansen på henne....Å det stinker bränt hår, något så grönjävligt om henne! Vi tog en blöt trasa och blötte ner henne med....men fick sen se att det var bara morrhåren som blivit brända....tack och lov!!
Hoppas hon är smart nog att ge fan i ljusen i fortsättningen..

Dagens mest spännande händelse var när grannens grabbar skulle sätta upp en vindflöjel på taknocken.
En av dom led tydligen av höjdskräck...men tro på fan att han var tvungen att klättra upp ändå! Trots hans mors protester...Väl uppe säger han: -Hur ska jag komma ner??? Varpå morsan svarar: -Ja jag ringer INTE brandkåren!!
Eftersom hans polare stod nedanför och tittade på så hade han bara ett alternativ...klättra ner...men det var på skakiga ben :-)

I morgon blir det shopping på nyöppnade Dollarstore!!! *jippii*

Kommentarer
Postat av: Hasse (Gnällgubben)

Oj då! :-)

2007-09-30 @ 21:52:33
URL: http://www.metrobloggen/gnallgubben

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0