Jag stör mig...

på två saker just nu...

Sak 1: Igår så tittade jag på C.S.I. Det var en kille där som berättade om sina svenska släktingar.
Han sa: Mormor Olaf.....

MORMOR Olaf?????? Säg till om jag är alldeles ute och cyklar, men är inte Olaf ett mansnamn???
Man tycker ju att en så pass populär serie borde ha manusförfattare som gör ordentlig research....
Nu kan det ju i och för sig vara så att mormor Olaf hette nått annat innan....typ Inga (som alla svenskar heter i amerikanska filmer och serier...) men efter lite kirurgi så blev hon Olaf....kan ju vara så...

Förresten så är Olaf ett norskt namn.....till och med....

Sak 2: Det finns ju ett talesätt (eller vad man nu ska kalla det..) som säger: "Man hittar det alltid på det sista stället man letar...."

Hur dumt är det?? Det är väl självklart att det är på det sista stället! När man väl har hittat det man söker är det väl ingen mening att fortsätta leta?? Och även om man hittar det på det första stället så blir ju det det sista....Om man nu inte hittar saken och sen fortsätter leta...fast det är ju ännu mer dumt....

Var det någon som förstod det där????


Över å ut och puss i ljumsken!

ps: Har du gått vilse igen Mr C?? :ds

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0