Det är så hälsosamt och stärkande i fjällen...

Vilken jävla helg....
Fick först i uppdrag av Pappa målare att vi skulle ta med släpvagnen innehållandes 2 überstora plasttankar ,i någon sorts stålställning,  upp till stugan. ja det var väl i sig inga problem eftersom det skulle vara plogat så vi kunde köra upp bilen till kåken. Kommer fram...hmm...yrt igen lite...går nog bra ändå...INTE!
Fastnade halvvägs...Struntade i bilen eftersom vi va så jäkla hungriga "vi löser det imorgon".
Vilket jävla bäs det blev!!! Inte gick det att backa ner hela skiten....fick koppla loss släpet...
-Hmm hur gör man nu då??* 
-Om man tar och kopplar bogserlina från släpet till skotern?? *Bökar ut skotern från skullen...*
-Äh ta Venturen...jovisst den är mindre men den andra är så jäkla klumpig...
*kopplar kopplar*
-Ok då gasar jag och du skjuter på.
*örn örn*
-Hmm oj då....fin blank-is under snön...skulle nog kanske ha tagit Vikingen??
-Äh, prova igen
*lyfta lyfta så mattan får fäste*
*Örn örn* *slira slira*
-Ska man hämta fyrhjulingen tro??
-Nä det ska nog gå ändå..
*lyfta lyfta så mattan får fäste igen*
*örn örn* *slira slira*
-Ok, släpet har kilat fast sig i snövallen....
*gräva gräva*

347 "jävla helvete" ,293 "förbannade släp-jävel" och 76 "hur fan lyckas man med det här?" senare så hade 1 ½ timme passerat och släpvagnen var loss.
Efter det gick det bra att backa ner bilen....Sen skulle dom där jäkla tankarna upp på skullen i lagår´n...
-Jaha..hur löser man det här nu då...planen var ju att det skulle gå att köra upp släpvagnen...
-Om man tar dom på timmerkälken?
-Finns det någon sån då??
-Hmm...tror det?
*knatar upp på skullen och kollar*
-Jo här finns det...men det kommer inte att funka...hur fan gör vi nu då??
-Eeeh...hmm...om man tar bort sargen på skoterkälken då och tar dom på den? Borde funka??

och det gjorde det...men sen var vi tvugna att bära tankarna från kälken till skullen...

-oj, då den var lite tung....
-Kolla här! det står att den väger 173 kilo...
-Fuck...
*konka konka*

Var så less sen så jag drack upp morsans cider :-D

Sen var det melodifestival! Jag trodde ju att Magnus Uggla skulle vara liiiite bättre :-( Jag som älskar Uggla!! Han ser ut som en liten monchichi! Jag vill ha honom här hemma i bokhyllan...där kan han sitta och häckla alla som går för bi :-) Sen har ju jag så dålig humor att jag blev aningens besviken när After Dark inte gick vidare.....

men men...idag var det lite bättre...Skulle åka lite pulka innan vi for hem men grabbarna ville hellre åka en sväng med skotern...så det blev ju så. Fick man stilla sin skoterabstinens lite :-D

Kvällen har hittills tillbringats framför tvn. Kollade på det där nya programmet "PokerFejs"....nja...är allt jag har att säga...
Men en sak fattar jag bara inte. Kan i och för sig vara mig det beror på...eller troligtvis...Men den här reklamen om Liptons Pyramid...."Lös thé i påse"...är inte allt pås-thé det?? Eller?? jag menar det är ju lösthé som ligger i vanliga påsar också...inte bara i pyramiderna...Kommer aldrig att begripa det där....

Den förbannade internetuppkopplingen tar semester var 3:dje minut!!!!!!!!!!!
Skiter i det här nu......

Mô råkes! Puss i ljumsken!!


Kommentarer
Postat av: Mauritz

Men vi skrattade gott emellenåt åt också...Haha

2007-02-26 @ 11:02:20
Postat av: bebilia

men hallååå... löste i påse är ju sånt löste man kan köpa som löste.. medans vanliga påste är ju söndermalet och galet. det är skillnaden. Stort i löste, litet i påste. :)

2007-02-26 @ 18:30:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0