Så kan det gå.

I fredags fick jag ett ryck och bestämde att vi skulle åka ner till Enköping på eftermiddagen. Det är ju alldeles runt hörnet....bara 37 mil enkel...Så det blev till att stressa runt hela dan och packa och dona.
For ner på preem eftersom bilen i princip gick på livsuppehållande åtgärder. Vid macken stod det 2 Polaris RMK 700 och tankade...det var lite så att det ryckte i gastummen...Måste åka upp till stugan nån helg nu snart...

Japp, iallafall så kom vi iväg vid 18 tiden. Grabbarna satt i bak och kollade på dvd (guds gåva till föräldrar)
Och då slog det mig helt plötsligt. Jag har inte tänkt på det förut men bakgrundsmusiken till "Mulle Meck" låter som musiken till valfri porrfilm !!!!!! Lyckades övertala grabbarna att byta film eftersom det bara var för bisarrt....
Fick pyspunka på min nackkudde också vilket innebar att man kunde sova typ 2 minuter sen var luften slut och en begynnande gamnacke nalkades...
Lördagen tillbringades på IKEA (var annars???) Det var ca 6 månader sedan jag var där så det var lite änglakörer i huvudet när jag klev in genom entrén. På 1 timme lyckades jag bränna ca 2500 spänn. Hur kan 10 + 10 + 39 +19 bli 2500?????
Anyway..man kan inte få för mycket värmeljus och servetter.

Men innan det så inträffade det en ganska komisk sak...Men för att ni ska förstå hela situationen och varför det var så roligt måste jag gå tillbaka nästan 6 år. Noah var ca 3 veckor gammal och jag hade satt honom i bilstolen framför tv:n och bara slängt i en vhs så att det skulle vara något som rörde sig och i och med det hålla honom lugn medans jag stökade i köket. Morsan kom på besök och gick in till Noah. Då får jag höra ett vrål från modern :-MEN VAD ÄR DET HAN TITTAR PÅ??!! Jag hade satt i "När lammen tystnar"....
Anyway, han var ju så liten så jag resonerade som så att han inte förstod bla bla bla jada jada.....
Nu i lördags när vi var på väg till IKEA (of course) så säger Noah till Isac: -Om du inte skärper dig så ska jag äta din lever med vita bönor!
Han påstod att dom säger så i "Gustaf 2" men jag tror ändå att det är sviterna efter hans första kontakt med Hannibal Lecter.....

Lördagkvällen bestod av Melodifestivalen. Isse var skitsur för att inte The Poodles är med i år. Enligt honom så var lördagens bidrag "bara skit och ingen hårdrock".

På vägen hem igår så stannade vi till i Uppsala för att hälsa på svågern och hans sambo. Vi hade inte träffat henne tidigare eftersom hon precis flyttat hit från Japan. Hon pratar ingen svenska så det blev till att damma av sina gamla engelskakunskaper. Noah höll sig dock till svenska vilket vi var glada för då hans engelska begränsar sig till "My name is Noah" och "Motherfucker"

nepp, nu ska jag till veterinären med Hedwig och vaccinera. Tummen lossnade ur ****** i morse och jag ringde och beställde tid. Skulle ha gjort det i början av december men men....Tur att jag fick tid idag annars finns det risk för att det glöms bort...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0