Hemma igen..

...med betydligt lättare plånbok...:-) Nej, egentligen gick det inte så fasligt mycket stålar den här resan, fast fick ändå med en hel del hem :-) Mest från IKEA då rå...var dit 2 gånger.....

I lördags var vi till ett ställe i Uppsala som heter "Nickis Äventyrslek". Massor med klätterställningar, rutchkanor och bollhav för grabbarna. Och allt är vadderat så det är rätt så svårt att göra illa sig där. Föräldrar får inte vara med och leka utan dom får snällt sitta utanför lekområdet och fika..eller nått...Grabbarna var helt sjöblöta av svett efter 1½ timme :-) Efter det blev det fika hos Farbror M med sambo. Han hade gjort en döskalle-tårta till Stora grabben..eftersom han fyllt år...Smarrigt!! Efter tårtan ville grabbarna ut och cykla med kusinerna, jag stannade kvar inne och fick tillfälle att prata lite mer med Ms T. Fick man damma av sina engelska-kunskaper minsann :-) Fast det gick riktigt bra...hon har lärt sig rätt mycket svenska nu så.

Lilla Rosa har fått nya lurar också...dom gamla var för stora för mina öron...och när man använder handsfreen så mycket som jag gör så får man skavsår då....Köpte ett par i lite bättre kvalité...som är mindre...
Sen har det införskaffats en FM-sändare till bilen, så Rosa kan sprida sin ljuva musik i bilstereons högtalare :-)
Ångrar mig lite att jag inte köpte det där mobil-fodralet i cerise som jag fingrade på på Onoff....men det får väl bli nästa gång...eller på tisdag när jag och Lill-busen ska till Östersund...hehe....

Fick också lära mig att ordet "GYK" (Nu är väl "gyk" inte ett ord direkt...men väl bokstäverna på någons registreringsskylt...) låter bra mycket roligare om man uttalar det på finlandssvenska...HAHAHA...
"Y" uttalas "U" på finska...och "G" låter som "K"...sen kan ni ju dra era egna slutsatser...moahahaha....
Fy vad elak jag är...hehehe...

Lyssnar nu på en riktigt gammal goding...Twisted sister "Were not gonna take it"...hehe...klassiker :-)

Dags att packa upp lite kanske....eller inte.....yeah well...

Puss i ljumsken!

ps: Vart har du tagit vägen mr C???? Gått i pension??? Flyttat till gruppboende??? :ds

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0