Rosa bandet

Så har tv3 rosa bandet månad igen....och Kelloggs hakar på och låter sina K:n på förpackningarna vara rosa...allt till förmån för bröstcancerforskningen.
Men nu undrar jag.....När blir det BLÅ bandet månad?? När får vi se en BLÅ bandet gala på tv???
Och kommer då t.ex Mc Donalds att låta sina gula M bli blåa för en månad???
Prostatacancer är minst lika vanligt som bröstcancer, men får ändå mycket mycket mindre uppmärksamhet!
Är inte Sverige ett jämnställt samhälle?? Varför diskriminerar vi då männen i det här fallet??
Det enda "jippo" som gjorts till förmån för prostatacancerforskningen är "Mustasch-kampen", som drog in en halv miljon kronor.  SKÄRPNING!!!

Nu ska jag maila Tv3......


Jag har även startat en insamling till förmån för forskningen om prostatacancer....jag har skrivit om det tidigare...här kommer länken igen :

https://secure.cancerfonden.se/templates/FullPage.aspx?id=2277&InvolvementID=625

Och åter igen...Jag har ingenting med pengarna att göra, dom går direkt till Cancerfonden.
Många bäckar små....

Kommentarer
Postat av: Alces

Alla sorts cancer är lika viktig

2007-10-16 @ 19:14:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0