:-D

Ja jag säger då det...

Kom hem kl 7.20 i morse....somnade 8.00.....
Kl 11 ringer telefonen och det är min chef som meddelar att jag inte kan få semester från juli-aug som jag önskat.
Det är ju kul....när man planerat och allt....och ännu roligare när man bara fått sovit 3 timmar....
Jag blev istället erbjuden att ta semester tidigare. Det skulle innebära att när min semester är slut så börjar Ms....
Vi vill ju så klart ha semester tillsammans. Jag blev både arg och besviken....mest arg faktiskt...

Jag ringde till facket och frågade om det fick gå till så här och dom tyckte inte det...då kom jag på en sak....
Det finns en fördel med att vara förälder....man får ta föräldraledigt :-D
Och kvinnan på facket informerade mig om att om jag lämnar in ansökan om föräldraledigt senast 2 månader innan så kan inte arbetsgivaren neka....dom ska ha väldigt bra skäl till det. Som att t.ex man redan tagit ut 3 perioder under ett år...vilket jag inte har.
Så det blev så här: Jag godtog den semester jag blivit tilldelad....och tog sedan föräldraledigt direkt efter.
Problemet löst för mig...men kvarstår för arbetsgivaren.....Det var inte populärt...men jag anser att jag inte hade något annat val.

Så om det inte skiter sig ändå så kan jag se fram emot ca 9 veckors semester.....LOVELY :-D

Kommentarer
Postat av: Maria H

Det där gjorde du aldeles rätt i. Klart att AG ska ta hänsyn till ens önskemål. Man kan ju inte flytta alla veckor.
Visst är det gött med föräldradagar. Jag brukar ta semester samt FP så Towa o Anja blir långlediga i sommar.
Det ska ju bli en varm sommar. Njut

2008-05-01 @ 00:12:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0