Äntligen hemma!

Inte bara ett tv-program utan även ett uttryck som går på repeat i huvudet just nu....
Jaha...då ska vi se...en kortfattad rapport över vad vi gjorde i Enköping:

* Handlade på IKEA (så klart...vad faan trodde ni..)

* Grabbarna gick bananas på Toys ´r us

* Shoppade födelsedagspresenter till I

* Var och badade i Koffsan och stötte på en VÄLDIGT suspekt person på parkeringen när vi var på väg hem...han såg ut som stereotypen av en kåkfarare och pratade med sig själv samtidigt som han gick och skuggboxades....så där normalt...som alla gör lite då och då...Jag memorerade så många detaljer jag kunde om honom för jag är övertygad om att den här filuren kommer att dyka upp i "Efterlyst".

* Spelade minigolf och fick pisk av M...skit också....

* Gick på bio..såg "Hancock".

* Gick på bio med kidsen...såg "Kung fu Panda"

* Fick nya glasögon av svärfar Optiker, en tackar så mycket!!

När vi kom hem en dag stod Peps Persson och Stig-Helmer utanför....eller dom såg ut som dom iallafall....det hade dom garanterat hör tjugomillioner gånger...
Det var iallafall polare till fröken S. Jag försökte muta Bebilia med en hundring för att hon skulle gå ut och sjunga : "O boy! Vilket vackert väder" för dom....men hon bangade....Själv hade jag den låten i huvudet resten av dagen....


På måndagen for vi till Stockholm.
Gick på Vasamuséet och Gröna Lund första dagen. Lika bra att passa på att ta Grönan när det var fint väder...vilket visade sig vara ett smart drag...
Campade i lägenheten i Årsta. Hade det skitmysigt och satt på golvet och åt snabbmakaroner och köttbullar till middag :-)
Vaknade på tisdag morgon av att det verkligen pissade ner utanför....och blåste....och paraplyerna och regnjackorna låg i bilen....som stod alldeles för långt ifrån lägenheten...Gissa vem som fick kuta ut i ösregnet och hämta dom? Inte var det M iallafall.....
Tog bussen och tunnelbanan till Naturhistoriska. Grabbarna tyckte att det var hur spännande som helst att åka T-bana!
Väl där skulle jag lösa biljetter till Cosmonova...vi tänkte se en film om dinosaurier.

Jag:-Biljetter till "Dinosaurier", 2 vuxna, ett barn som är 7 år och ett som är 4
Kassörska: -Man måste vara 5 år för att gå in i Cosmonova...
Jag:- A men han fyller 5 om 10 dagar....
K:-Det är dom regler vi har...barn under 5 kan ta skada av den stora duken och det höga ljudet...
J: - Men nu tror ju inte jag att han tar mindre skada om 10 dagar....och jag tar fullt ansvar för det.
K: -Det handlar inte om ansvar utan om att vi har den regeln.
J:- Men allvarligt? Det handlar om 10 dagar....
K:- Hmm..ok då...det får väl gå då...

Petigt....tycker jag då...Visst är det bra att dom har regler...men herregud, 10 dagar!
Gick runt på diverse utställningar innan filmen och hamnade på någon sorts polar-djursutställning...Då insåg jag att mina barn är något film-skadade...
Såg en pingvin med konstig frilla. Barnen:- Kolla! Pingvinen från "Surf´s up"!!
Såg en kejsarpingvin. Barnen: -Kolla! Pingvinen från "Happy Feet"!!
(Det fortsatte senare på Skansen...Lemurer:-Åh! "Madagaskar"!!, Surikater: -Timon i "Lejonkungen"!! Saltvattensakvarium: -HITTA NEMO!!!)
I en monter satt det en uppstoppad snöripa...N: -Mäh! Vad är det för speciellt med den där? En sån har ju Morfar på väggen i stugan!
Folk tittade konstigt på oss så vi skyndade iväg till nästa utställning....

Efter Cosmonova for vi till McDonalds vid Hötorget...mest för att grabbarna ville åka mer tunnelbana...Efter lunchen for vi till Mormor och fikade lite och sen tillbaka till lägenheten. Grabbarna var rätt så möra vid det laget och somnade relativt ovaggade.

Onsdag= Skansen.
Akvariet var skithäftigt! Massor med ormar, fiskar, grodor med mera. Vi klappade till och med en orm! (iiiiiiiiii!!!!!!)
Gick sedan vidare till dom Nordiska djuren....Grabbarna var inte så impade...
"-Älg? det finns ju hur många som helst hemma??!!"
Vid björnhägnet blev vi verkligen UFO-förklarade...Det stod en massa människor och trängdes för att se björnungarna..grabbarna:" -Jaha...vi såg ju en björnunge brevid vägen i fjol....det finns ju skitmycket björn hemma..."
Folk stirrade på oss som om vi vore galna...

For sedan till Årsta och packade ihop och åkte tillbaka till Enköping.
Kom hem till Sveg på Torsdag eftermiddag.

Har inte varit hemma på 2½ vecka så det var så himla skönt att få krypa ner i sin egen säng och vila huvudet på nya IKEA-kuddar :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0