Jaa, vad kul med snö!! Eller kanske inte....

Det här möttes jag av imorse....(bilderna är klickbara)
Jättemysigt med en massa vit snö :-) Tills jag insåg att den skulle skottas bort....
Fick börja med att leta fram bilen under all snö och is....Sen var det bara att dra fram snöskoveln....

                   

Jag var fan först på gatan att skotta! Medans jag höll på kom ena grannen ut. När han fick syn på mig så sa han: -Jaha...ja jag lär väl skotta jag å....
Så där gick vi sida vid sida med våra skovlar och muttrade och svor...
"-Ja det är ju kul med snö så länge man slipper skotta..."
En stund senare kom andra grannen ut..."-ja, det är väl lika bra att jag skottar också..."
Då var vi tre som kunde muttra och svära tillsammans :-) Härligt med lite grann-gemenskap..hehe..

Någon svettig timme senare så var uppfarten snöfri...då var det bara gången till förrådet, till altanen och till vedbon kvar....suuuuuuuuck......Snö är fan bara roligt om man sitter på en skoter!!
For sedan ner till modern med lite glass som jag köpte av glassbilen igår....och givetvis var även deras uppfart täckt av snö....och fadern är i Östersund...så det var bara att dra på vantarna igen och skotta där med....Som tur är så har dom carport över halva så det gick rätt fort....

Nu ska jag ta och hoppa in i duschen...känns som om man stinker en aning....

Tror nog att en snöslunga vore en bra investering....





FÄRDIG!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0