Julafton

Grabbarna kom tassandes nerför trappen strax före kl 9. Dom blev helt till sig när dom såg att tomten lagt små klappar i deras julstrumpor! Givetvis hade han även ätit upp gröten och bitit i pepparkakan som dom lagt fram :-)
Skålen var väldigt renslickad så jag antar att katterna hjälpte till ;-)

Och inte nog med det...tomten hade lämnat en lapp på tv:n där det stod att dom skulle följa en massa ledtrådar så skulle dom hitta en "skatt"! Båda grabbarna sa direkt: -Den ligger nog i tvättstugan, för där brukat tomten lämna saker!!
(får nog ta ett annat gömställe nästa år...känns som om jag har upprepat mig..hmm..)
Dom löste gåtor som t.ex "jag är den där vita, där du brukar sitta och skita"...och hittade tillslut ett jättepaket...i tvättstugan...som innehöll en 10 meter lång bilbana! (M gick bananas på Toys r´us)
Sen åt vi julfrulle bestående av gröt och skinkmackor...utom I som vägrar äta något annat än finncrisp med salami.

Vid 13 tiden dök resten av La familia upp...syrran, svåger, prinsessan, moder och fader. Åt Jullunchen vid 14 tiden. Barnen åt knappt någonting för dom väntade bara på tomten :-) När Kalle Anka var slut ringde våran granne och hade problem med datorn så M fick springa över...och givetvis kom Tomten strax efter att han hade gått :-D
När Tomten frågade om det fanns några snälla barn så sa prinsessan: -Ja, Isse!!
Dom fick några paket och sen var tomten tvungen att skynda vidare. När han gick sa prinsessan: -Kom igen nån annan dag!
I sa sen när M kom hem att Tomten hade lika röst som honom...och att det nog var en mask för han blinkade inte. Inte så lätt att lura dom inte....eller jo...vi lurade dom rejält!
Efter en bra stund var alla paket öppnade...I gick och kollade under granen och sa: -Nää...inga Nintendo Ds...Vi var nog inte tillräckligt snälla....
Och Ingen Ariel till prinsessan...
Dom var nog lite besvikna, men samtidigt så har dom sagt, flera gånger den senaste veckan, att Tomten nog inte skulle komma med några eftersom dom är så dyra...(bra att dom är medvetna om det )
Men då ringde telefonen igen,Och det var Tomten! (eller så var det jag som ringde från min mobil till hemnummret..hehe...) Han sa att barnen varit så himla snälla att han hade gömt ett varsit extra paket i min garderob!
Alla tre hoppade och studsade som duracellkaniner när jag hämtade dom....och skrek rakt ut av glädje när dom såg att det var 2 nintendo ds och en sjungande Ariel docka :-)
Behöver jag tillägga vad grabbarna gjorde resten av kvällen???
Prinsessan gick och spelade med sin Ariel gång på gång på gång...tills syrran började titta lite ilsket på mig...haha :-D
Dom fick massor av andra julkalppar också. Bl.a skoterstövlar, presentkort på sportringen, spel, transformers, lego, filmer, actionfigurer, pengar, raggsockor, kalsonger, fur-berry (nalle som luktar av olika bär och kan fällas ihop..I samlar..), sovsäckar med "Cars" på och mycket mycket mer. Dom var så nöjda för allting.
N fick ett star wars lego...ganska stort...och det byggde han ihop alldeles själv på ingen tid alls :-O
Fan, en annan hade väl hållt på än....

Lite senare på kvällen fick vi en optimal julupplevelse! En Tomte körde förbi vårat hus med häst och släde!
I hängde ut genom köksfönstret och hojtade: -HEEEJ TOMTEEEN!!! och vinkade som en galning :-)


Idag har vi bara slappat i soffan och kollat på tv...och Ns nya "Clone wars" film. I och M har även monterat ihop bilbanan.
La familia de la sister kom förbi på en kopp the också.
Ska nog bara slappa imorgon med :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0