Pynteri

Idag kläddes granen! Eller granarna...
Jag och M ville ha en stilren gran i vitt och silver...grabbarna en massa lullull...
Det blev till att åka och köpa en till gran som grabbarna får ha i sitt tvrum på övervåningen :-)
Grabbarna överöste den med julpynt och glitter....och sen insåg jag att ljusslingan inte funkade....
Panikade ner till Ica ca 10 min innan dom stängde och köpte nya lampor....men inte hjälpte det...
Så det blir väl till att köpa en ny slinga imorgon....och plocka bort allt pynt för att få bort den gamla.....

Idag var det även dags att vaccinera två av katterna. I hade ingen som helst lust att följa med så han fick åka till mormor och morfar. När jag klev in hos veterinären blev jag hälsad med: -Jaha, är det familjen Potter som kommer!
Våra katter är ju döpta efter Harry Potter-karaktärer...Hermione, Ginny och Hedwig :-)
Fast han hade inte kommit på vem Hedwig är :-) det är ju Harrys vita uggla...och vår Hedwig ser ut som en uggla med sina runda ögon och oreangea streck över nosryggen:-)
Den veterinären är förövrigt den enda utanför vår familj som kan uttala Hermiones namn rätt!!
Dom flesta säger det som det stavas...men det ska vara Hörmajjoni.
Anyway...Ginny hade så segt skinn att första sprutan inte gick in riktigt utan vätskan läckte ut...så hon fick en dos till och veterinären fick verkligen ta i för att få igenom kanylen!  Hon kanske var sköldpadda i sitt förra liv...pansar-skinn, långsam och lat :-)

Imorgon kommer darlingen hem:-) och på söndag åker han igen och tar med sig grabbarna till farmor och farfar..
= JAG ENSAM HEMMA!!! Har planerat in hyrfilm, hämtmat, lite vin och sy klart mitt julbroderi :-)
Och såklart...SOVMORGON!!!!

Är man hemsk om jag säger att det faktiskt ska bli skönt med några ego-dagar???

Kommentarer
Postat av: Maria

Ah, förstår att det ska bli skönt! Är lite avis faktiskt. ;-)

2008-12-19 @ 00:05:25
URL: http://amundsson.blogspot.com/
Postat av: Anna-Karin

Nä det är INTE hemskt att behöva egentid. Man blir en bättre och gladare mamma då och barnen mår också bra av att få en paus från stressiga, tjajtiga och gnälliga mammor.

Kram// A-K

2008-12-19 @ 14:43:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0