Melodifestival

Jahapp..så var det igång igen då. Årets melodifestival.
Det började lite bökigt med att vi saknade tillgång till video...
I spelar ju in allt med hans favorit-pudlar, och givetvis skulle det göras även nu...
Då visade det sig att videon var trasig hos farmor och farfar...där vi befann oss...
Men det löste sig genom att vi helt enkelt spelade in reprisen igår kväll...när vi kommit hem igen..
Det var en väldigt orolig dag för I fram till att det löste sig med inspelningen...:-)
Han var till och med så orolig att han började tvivla på Poodles existens...

"-Alltså..mamma...FINNS Poodles på RIKTIGT??"
Efter lite diskussion så kom vi fram till att..jo, det gör dom..

Tänk vilka funderingar det kan rymmas i ett litet huvud :-)

Det var med stora ögon som han såg sina favoriter äntra scenen....och han satt knäpptyst under hela uppträdandet. Sen var han nöjd, han behövde inte se dom andra bidragen :-)

Själv var jag mest förundrad över nit-suspensoaren som sångaren hade på sig....
Jag misstänker att det var taggar även på insidan av den...därav dom höga tonerna....
Undrar vem som "uppfann" den??
"-Nej men här ligger det ju lite nitar och skräpar.....om man skulle ta och göra en....suspensoar..."
Lite småläckert iallafall...på ett konstigt sätt.....man kan ju inte låta bli att stirra...där...hmm...

Sen kom nästa överaskning! Det var när Velvet framförde sitt bidrag...tillsammans med sina dansare...
Inte visste jag att man lyckats att klona Jennifer Lopez??!!
Och i 3 upplagor till och med! Fast dom andra 2 kanske var säkerhetskopior...ifall att nån skulle försvinna....
Ger ju ordet "backup-singers" en helt ny innebörd.

Och Christer Sjögren.....vad kan man säga om Christer Sjögren...
En hel del faktiskt, men jag får ta och sålla lite annars blir det på tok för långt.
Du vill vara Elvis, jag har fattat det...men du kommer aldrig att bli Elvis så kom på något nytt!
Det där stomatol-leendet och sängkammarblicken känns bara...gubbsjukt...
Det finns bara en enda anledning till att du gick vidare.....och det är på grund av att
en liten tant i Abrahamsberg ringde upp halva pensionen för att du skulle få många röster...
Jag är ganska så säker på det...jag känner henne...det är min mormor..hon älskar dig mest av allt.
Hon skulle byta ut sina 2 döttrar och 4 barnbarn mot 1 Christer Sjögren...lätt!

Sen stör jag mig liiite på en sak till.....
Varför står det i tidningarna: "E-type med The Poodles"....Borde det inte vara tvärtom??
Det är ju fler av dom....4 mot 1....
Om man gör en jordgubbskräm och sen slänger i en äppelbit så blir ju inte äppelkräm...det är ju fler jordgubbar...då blir det jordgubbskräm med äpple...eller??
Blev det konstigt nu??


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0