Jag blir så jäkla less

Det knackade på dörren nyss....
Utanför står 2 tokflinande grabbar i 20-årsåldern...
Det riktigt står "Jehovas" i pannan på dom...Precis där slutade jag vara uppmärksam....
Dom presenterade som....ja inte faan vet jag...jag lyssnade inte...

"Vi är här för att sprida budskapet om en väldigt gammal bok"
(jag) Ja det tror jag det...
"Du kanske vet vilken bok det är?"
(jag) Det kan du hoppa upp och klappa dig på....jag är ju inte helt dum i huvudet...

(Jag kan bara inte låta bli att vara otrevlig....nån medfödd genetisk defekt kanske...)

"Eeeh..jaha...Ja vi vill ju som sagt diskutera det här lite med dig.."
(jag) Men jag har ingen som helst lust att diskutera med dig...
"Eeh..jaha...men då får du ha en trevlig dag då"
(jag) Ja det blir den säkert...alldeles snart så...


Va faan...om jag är det minsta intresserad av dom så tar väl JAG kontakt med dom??
Varför måste dom envisas med sitt jäkla dörrknackande???

Tänk om jag skulle gå hem till dom och knacka på...
"Hejsan...jag kommer från dom vanliga människorna...och skulle vilja diskutera med dig om en väldigt gammal bok...Du kanske vet vilken det är? Inte? Jo, det är den här (håller upp IKEA-katalogen).
Vi måste alla dyrka den store allsmäktigen guden Ingvar...annars hamnar vi i helvetet..."

det vore ju nästan lite kul.....undrar vart dom där nissarna bor någonstans....

Eniro.se nästa....moahahaha.....Hämnden är ljuv :-)

Ungefär som när det kom något brev från något företag...med frågor som skulle besvaras och skickas tillbaka...
Dom fick tillbaka ett info.blad om fotvårtor....

Jag har sagt det förr och jag säger det igen..Jag har för mycket fritid...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0