Hemma igen!

Jahapp! Då var vi hemma igen efter en trevlig midsommarhelg i stugan. Har hunnit med en hel del faktiskt...t.ex Blindsillsfiske, fångat en blodigel, åkt fyrhjuling, grillat, undersökt vem som kan äta jordgubbar med grädde äckligast (jag tror att jag vann när jag gurglade grädden...) rensat bland gamla grejor och fiskat.
Jag måste träna mer på det där med kastspö....vid ett tillfälle kastade jag faktiskt upp (draget alltså...jag spydde inte..bara för att klargöra..) på land....åt sidan liksom...skulle försöka mig på ett nonchalant enhandskast...det misslyckades.....

Upptäckte också att stark svettlukt från en tröja som det jobbats i hela dagen, "fastnar" i näsan om man grider den med våld i ansiktet...fast det går bort om man sprayar parfym i näsan....Fråga inte hur jag vet det.....

Iallafall så hade vi en toppenhelg! Isse var så himla morfar-sjuk att han sprang som en svans efter honom hela helgen :-)

Vi hade födelsedagskalas på lördagen. Hermione the cat fyllde 3 år! Ja ja...jag vet att vi är konstiga som firar djurens födelsedagar...Hon fick iallafall presenter (godis) och stekt röding till middag :-)

Igår så tog vi det bara lungt. Fru Axel med barn var här och fikade. Barnen lekte och vi surrade en massa som vanligt :-)

Nu saknas det bara att La Omar med familj ska masa sig hit för lite filmvisning....kanske kan locka med lite hembakt långpannekaka??? Karameller?? Fast nu hade jag ju inga karameller....men du kan få en skorpa!



Över å ut



Ring då!! Jag vill jag vill jag vill ha det!!!  *håller tummar och tår*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0