Påskrapport

Då var man hemma igen!

Långfredagen bjöd på korvgrillning på Bärbacken...inga konstigheter där...
Det blev det däremot på påskaftonen :-)
Vi var 13 pers och 2 hundar som på 4 skotrar och 3 kälkar drog iväg upp på fjället.
(Nu vet jag inte om man kan räkna en Ski-Doo Elan som skoter....det är väl mer som en snowracer ;-) )
Efter diverse missöden (det var NÅGON som körde fast och välte...hehe..) kom vi fram till Lågvålen där
vi grillade korv och åkte stjärtlapp.
På väg hem så körde VI fast.....problemet var inte att få loss skotern..problemet var att vi satt 2 vuxna och 2 barn i kälken...som packade sillar...och det var aningens svårt att ta sig ut...det var som en förlossning.

Efter påskmiddag och äggjakt så var det dags för ett dopp i badtunnan. Cirka -17 i luften och +40 i vattnet :-)
En grej med badtunna är att den får folk att prata....i och för sig i kombination med alkoholhaltiga drycker....typ ett par flak med öl...:-) Vi var 6 stycken...jag och 5 karlar...Det blev en hel del roliga kommentarer och här kommer några av godbitarna:

-Fan, jag gruvar mig för att kliva upp och pissa...
-Vaddå?? Kliver ni upp för det???

(2 karlar sitter brevid varandra...)
-Släpp mitt lår...
-Oj, det blev lite fel...

-Va? är du inte äldre?
-Nej, jag är sånt där nötkött.

And the winner is:

-Påsar du lössnus?

Den kommer att bli en klassiker :-)

På påskdagen så tog vi en tur till Övre sjön för att fiska lite....Jag blev fiskefitta som vanligt....jag börjar vänja mig nu....M fick iallafall en öring så katterna fick sig ett skrovmål :-)

Så blev det kväll...och ett nytt dopp i badtunnan (-25 i luften och ca +40 i vattnet) . Nu med 2 nya deltagare som anlänt under dagen. En av dom är "ny" i släkten och planen var att jag skulle förhöra honom med en massa, väldigt privata frågor...bara för att se om han pallade trycket...hehe...men jag kom av mig alldeles....
Han bjöd ju på öl! Alla som bjuder på alkohol välkomnas in i släkten med öppna armar :-)
Han fick med beröm godkänt direkt!


Hemresan igår gick så gott som smärtfritt...förutom att vi fick gräva upp en viss herre ur diket.....jag nämner inga namn...men han kör en vit gubb-merca :-D

Det var den påsken det....längtar redan till nästa :-)






Kommentarer
Postat av: Fredrik

Klockrent inlägg! Det var värt att vänta på :)

// Nötköttet

2008-03-25 @ 12:24:26
Postat av: Johan

Haha ja badtunnan kommer man ju sent att glömma!
Hur går det med noahs återhämtning från den kvällen förresten? ;)

2008-03-26 @ 11:05:06
Postat av: Northtwig

Ja det stackars barnet är nog skadat för all framtid :-)Eller så är han helt enkelt van...med tanke på vilken familj han tillhör;-)

2008-03-26 @ 12:56:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0