Lilla gumman...

För 10 år sedan köpte jag och T en liten blandrasvalp.
Hälften Hälleforsare och hälften Jämthund.
Hon döptes efter den grekiska gudinnan Hera,
vilket hon verkligen levde upp till :-)

När vi separerade så fick hon bo kvar hos husse
eftersom det var det bästa för henne.
Men vi hade "gemensam vårdnad" :-)
I början var hon ganska ofta hos mig i Sveg,
men det blev mer sällan med åren.
När jag träffade henne förra sommaren så hade
vi inte setts på över 2 år.
Men tro inte att hon glömt sin första matte :-)
Hera har haft en del bekymmer med hälsan på senare tid.
Opererat bort livmodern och drabbats av diabetes.

T ringde nyss och meddelade att hon nu även
drabbats av cancer...
Så hjärtat kommer inom en snar framtid att få somna in.
Jag vill inte veta när, var eller hur....

Fina fina Hera, matte kommer att sakna dig...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0