Gott nytt år!

Vi drog till Lofsdalen!
Åt god mat, som vanligt ;-) Smördegsinbakad oxfilé med madeira sås och potatisgratäng...sjukt gott!!
Drack gott...cider och vin.
Tittade på raketer...och sköt iväg några :-) Jag köper aldrig raketer och smällare...eftersom jag hade en hund som var hysteriskt rädd för sånt...men det är roligt att titta på :-) Fast det tyckte nog inte pållen Orkidé som blev aningens stirrig och svettigt av alla smällar...

Inga nyårslöften avlades...sist jag gjorde det så blev det lite tokigt...haha!
Det var då jag lovade att bli bättre på att höra av mig till mina vänner...och hamnade hos en kändis...
Så jag lovar ingenting i år :-)


Vaknade i morse av att det plingade i telefonen...ett sms som sa att mitt paket från Bagaren och Kocken hade kommit...
MIN KITCHEN AID!!!!
Susade ner på Ica fort som fan och hämtade den...och köpte mjöl och jäst....sen bakade vi bullar så det stod härliga till :-D

Började även att städa bort julen....och kom på att jag inte ville sätta upp dom gamla gardinerna igen....plötsligt blev dom jäkligt tråkiga. Kan bli så att det införskaffas nya imorgon....dom är ju billiga på Dollarstore ;-)
Sen undrar jag varför dom gör kartongerna till plastgranar så himla små? Det är ju stört omöjligt att få ner skiten igen!
Fast det mesta kan lösas med lite våld och silvertejp....

Nu ska jag bläddra igenom Leilas "A piece of cake" och se vad vi ska baka imorgon :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0