Bygga kök...igen

På torsdag åker M och boysen upp till stugan med vårat gamla kök.
Då kan jag äntligen fixa till det lite tjusigt på altanen.
För det är där som hela köket står....
I garaget fick det inte plats eftersom det står mer grejor där
som ska till stugan...
Men på torsdag ska det som får plats på släpvagnen bort!!
Så på semestern ska det monteras upp kök (igen..), läggas golv
och målas i vår lägenhet i stugan.
Ja jag säger stuga, fast den är aningens större än en sådan...
det finns hela 3 lägenheter i kåken...
Ingen risk att man behöver trängas om man säger så :-)

Det ska iallafall bli skönt att få iordning där.
Sovrummen är klara och nu är det bara
kök/vardagsrummet kvar.

Jag är precis klar med hur arbetet ska fördelas.
M bygger, monterar, målar och lägger golv.
Grabbarna hjälper till annars blir det ingen veckopeng på
minst ett år.
Jag ska bygga jag med....på solbrännan i en solstol
med en kall drink i ena handen och en bra bok i den andra.

Jag tycker att det blir mest rättvist med den fördelningen.


Ok ok...jag kan väl bära lite också, det kan jag göra.
Ansvaret...det verkar inte så förbaskat tungt...


En liten bild på "stugan" vintertid.
Klicka för större...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0