Jag och bilar

På facebook finns det hur många olika "quiz" som helst
om allt möjligt.
Av någon anledning, och jag vet inte hur det gått till, så
har jag fått full pott på sådana som har med bilar att göra.

Det bor tydligen en liten bilmekaniker i mig.

Härom dagen så var han troligtvis på semester.
Då var det tur att jag hade min vapendragare B2 med mig
istället.

Vi hade varit på Karl Hedins och köpt en takplåt
till kattgården (så det slipper regna in på dom små
kräken...)
När vi skulle köra hem släpvagnen till B2
(japp...JAG körde med släp.)
Började templampan lysa.
Så det var bara att stanna.
Upp med huven.
Ingen kylarvätska.
Nu har ju jag en svag aning om att det kan vara
bra att ha det i bilen.
Det sägs att det kan gå käpprätt åt helvete annars.

Men förutseende som jag är så hade jag en flaska.
Fast den stod i en hylla på Statoil.

Så vi fick köra typ 50 meter, stanna och låta den kylas av,
köra 50 meter, stanna och låta...ja ni fattar.
På vissa sträckor gasade jag på som fan och vred sedan
av tändningen och rullade...
Tillslut var vi hemma hos B2 där det fanns ett lager med
kylarvätska.
Fyllde på.
Åkte hem.

Jag tror jag skiter i att öppna bilverkstad.



Kommentarer
Postat av: Längre bort på gatan.....

Jag har för mig att man kan sätta på full värme och fläktarna på max när sådant här händer. Men skyll inte på mig om det inte funkar.....;)

2009-09-02 @ 21:35:50
URL: http://www.blingomathilda.blogspot.com
Postat av: Northtwig

Vi testade det...funkade inte..och det var DITT fel!! Haha :-)

2009-09-03 @ 07:37:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0