Tjolahopp tjolahej

Har just tittat på ännu en "Kommissarien och Havet"-film...
Vilka förövrigt är så jäkla irriterande
eftersom 99% av skådespelarna är dubbade.
Det är inte ens BRA dubbat.
Men jag måste bara se filmerna eftersom jag
dels tycker att böckerna som filmerna baseras på
är så jäkla bra och dels för att jag ska ha något
att reta mig på.
Jag gillar att reta mig på saker.
En av rollerna innehas av ingen mindre än
Inger "Pippi" Nilsson.
Jag kan inte se henne som något annat än Pippi.
Så fort hennes rollfigur visar sig
så hör jag
"Här kommer Pippi Långstrump tjolahopp
tjolahej tjolahoppsansa..."
i huvudet.
Kanske lite mer "Pippi" skulle kunna rädda
Kommissarie filmerna från att vara lite mindre kassa.

-Vad kom du fram till vid obduktionen?
-Jag har minsann varit på sak-letar-jakt!
Obduktioner får du göra själv!
Mörda mig hit och mörda mig dit.. Min pappa är faktiskt
kung av kurrekurredutt-ön!
Nu ska jag snöra fast ett par skurborstar på
fötterna, steka pannkakor och vara allmänt odräglig.
Tjingeling på dig din dubbade kommisariefjant!

Hon skulle fan kunna spela Godzilla eller värsta superskurken
som bara mejar ner folk till höger och vänster för att nå
sitt mål, totalt världsherravälde.
Jag skulle fortfarande bara sitta och vänta på att Kling och Klang
ska komma in i bild och släpa iväg henne till Prussiluskan.

Prussiluskan var också dubbad....
Jag anar ett mönster.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0