Joho då.

Trodde ju att saker och ting inte kunde bli
värre.
Men då knackade the holy mother of all shit
mig på axeln och sa:

-Hrm hrm..Jo det var en sak till...

Skulle åka med I till skolsköterskan för besiktning.
Med målarbussen a.k.a finlandsfärjan.
Det skrapas gator här.
Jag möter vägskrapan, eller vad fan det nu heter.
Vänster sida: Vägskrapa.
Höger sida: Hög jävla vall med isskrap mitt i körbanan.
Mitt i: Jag.
Och tro inte för en sekund att skrapan väjer när jag kommer tuffandes
i moderskeppet.
Inte då.
Så jag får styra upp i isskrapsvallen.
Om det gick bra?
Nej.
Om jag fastnade?
Jajjamen!

Men det gick att backa loss.
Efter lite trixande.
Och det var väl en jävla tur.
Annars hade jag lämnat fartyget först
av alla trots att jag var kapten och gått hem.



Nu barrikerar jag mig i soffan och väntar på
att M ska komma hem med pizza.
Spisen vågar jag inte röra för då brinner väl
hela kåken ner.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0