Manligt?

Diskuterade det här med cykel i förrgår med fadern
(som är gammal cyklist).

Han ansåg att det var en manlig sport eftersom att det var
påfrestande bla bla bla att sitta på en smal sadel i typ
100 mil...krävs massiv benstyrka bla bla.

Jag hävdar att det är lite smått bögigt att vara cyklist.
Dom drar på sig tajta små kläder och gnider rumpan mot
en sadel som är smal som en...banan.
Frivilligt!

Igår lånade jag Rav4an igen eftersom våran bil var på verkstaden.

Blinget som jag fixade var borta.
Förutom den rosa rattmuffen.

-Fan den är ju riktigt skön ju. sa fadern.
-Mmm..men kanske lite bögig färg va? sa jag.
-Vadå? Rosa är väl inte så bögigt? I giro d´italia
är ledartröjan rosa!
-Vad sa vi igår om det där med cykling??
-Hmm...


I rest my case.

(för övrigt så vaxar/rakar cyklister benen också...
ville bara säga det...)






Kommentarer
Postat av: Anonym

2010-01-06 @ 22:51:32
Postat av: Inger

Hahaha! Minns en midsommarafton när vi diskuterade Rickard Wolfs utstrålning eller inte en hel natt med din far...

2010-01-06 @ 22:54:18
Postat av: Anonym

Och så har cyklister en hel del vaselin i röven för att motverka skavsår så....ja...tolka det som du vill...*nynnar på "den glider in, den glider in"*

2010-01-07 @ 10:04:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0