SuperUSKan till er tjänst

Inte nog med att I skar sönder handen,
N gjorde en praktvurpa med cykeln igår
och skrapade upp armbågen, sidan (lite)
och lite på händerna.

Det är inte så lätt att få bort grus och asfalt
utan bedövning...
Men N bet ihop och jag skrubbade.
Han var lika duktig som I när läkaren
pillade ut grus ur hans hand, utan att bedöva där med...

Känns som om det kommer att bli en sommar
med många skrubbade knän och armbågar.
Så idag for jag på apoteket och bunkrade upp
med kompresser, plåster, tubgas och dylikt.

Vi är redo!


Kommentarer
Postat av: mathilda

Tubgas.......??

2010-06-16 @ 18:20:09
Postat av: Northtwig

Ett tubformat bandage (runt liksom...som en strumpa) som är jättebra att dra över t.ex. gasbinda eller kompresser o.dyl för att hålla dom på plats.

2010-06-16 @ 20:52:35
Postat av: Sanna

Bring it on...lixom....=)

2010-06-16 @ 22:05:09
Postat av: mathilda

Jag trodde det var något som du skulle typ spränga bort något med. Kanske stenarna.....Hahahahaha

2010-06-16 @ 23:00:04
Postat av: Northtwig

Nä Mathilda, då kör jag med gammal hederlig dynamit :-D

2010-06-16 @ 23:47:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0