Helg i stugan

For till stugan i fredags för att bygga klart nedervåningen.
Eller hjälpa till att bygga klart.
Inte jag då.
Jag var arbetsledare = var i vägen.

Jag skurade iallafall ur ett kylskåp som
luktade gubbröv.
Det gnälldes från byggmästaren om att
det tog alldeles för lång tid.
Det byggmästaren inte har fattat är att
ju längre tid en sak tar att slutföra, desto
färre saker hinner man göra.
Man får ju inte vara dum för då kan man bli alldeles
utarbetad.

Sen roade jag mig med att titta på Dallas medans han
grävde ner 740 pinnar på tomten.
Och när han hade grävt ner en så ropade jag:
-Dallas! Vart har du pinnen?
Då grävde han upp den och grävde ner den någon annanstans.
Eller så hämtade han en ny att gräva ner.
Och så höll vi på....resten av dagen.

I går kväll gjorde vi en brasa på gården och tände den
i ren Bruce-Willis-i-Die Hard-Stil.
Det var coolt!

Kommer film på det sen..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0