Coolaste minibananen!

Minibananen V är nog ta mig fasen
en av de coolaste ungar som finns!

Vi hade taco-knytis här idag
(något vi gör ganska ofta faktiskt)
och alla minibananer var ute och lekte i snön.
Rätt var det är så ser jag genom köksfönstret
hur V (5½) stoppar en bil och börjar prata med föraren
samtidigt som han pekar mot skogen.
Plötsligt hoppar passageraren ur bilen och går mot det
hållet V pekat.
Jag öppnar fönstret och hör då att V är ledsen.
Jag och B2 går ut och föraren (f.ö en kille i min ålder...dansk)
berättar att några andra barn kastat snöbollar på V och hans
kompis (min granne...också dansk) har gått för att prata med dom.

Vi undrade varför inte V kommit och hämtat oss
när vi fanns i huset 10 meter längre bort...
Nä det gick tydligen mycket fortare att stoppa första bästa bil och
be om hjälp :-)
Det är fan i mig bra gjort att vara så driftig när man är 5½ år.
Han ville helt enkelt ha hjälp fort och då såg han till att få det.

Strax därpå kom grannen tillbaka och sa att han snackat med grabbarna.

Det hindrade ju inte mig och B2 från att skälla på dom.
Det är ju otroligt tufft gjort att kasta snöboll på en 5åring
när man själv är runt 12. Modigt...verkligen!

En kastad snöboll till på någon som inte vill och då blir
det snöbollsattack från B1 och B2.

Eller snömulning kanske det heter...
Får se om dom är lika kaxiga efter det.


Kommentarer
Postat av: Maria Sjöström

Kan raskt ikläda mej rollen som B3 o hjälpa till med mulning om så behövs...

2010-11-14 @ 22:09:49
Postat av: Northtwig

Perfekt! Jag hör av mig ;-)

2010-11-14 @ 23:14:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0