Dag 14 - Min bästa vän

Nu skulle jag kunna skriva att det är M.
Men det är väl ganska uppenbart va?

Så istället tänkte jag skriva om en annan vän
som jag faktiskt känt längre än M.

Här i bloggen omnämns hon som La Helmet,
men hennes riktiga namn är Marie.

Vi lärde känna varandra för 25 år sedan.
Jag vet det låter helt otroligt, med tanke på
att jag bara är 20...
Om jag inte minns alldeles fel nu så tror jag att det gick till
så här:

Jag kom cyklandes på bostadsområdet Myrgränd
när jag fick se 2 tjejer som spänt upp ett snöre mellan
lägenheterna dom bodde i.
Jag visste att dom gick i min parallellklass och
hette Marie och Kicki.
Jag stannade och undrade vad dom höll på med
och det visade sig att dom tillverkat så kallade
"muggtelefoner".

Något år senare flyttade Marie till mitt kvarter och vi började
göra sällskap till skolan.
Eftersom vi båda hade hundar blev det även dagliga promenader
med dom i skogen.

Jag skulle kunna skriva om allt vi hittat på tillsammans,
men det skulle bli världens längsta blogginlägg.
Garanterat.
Och om jag bara ska välja ut några enstaka
episoder, vilka ska jag då välja bland alla miljoner?

Jag kom fram till en.
Och jag tror att du, Marie, anar vad som ska komma :-)

Just det.
Pennan.
Jag fick leva med det i tre år (innan du erkände)
så det är inte mer än rätt att jag ger igen lite nu :-)

Det var nog bland de första veckorna i högstadiet.
Nya klasser, ny skola nya lärare.
Vi hade SO-lektion med vår klassföreståndare S.
Han står med ryggen mot mig och M, framåtlutad
för att hjälpa någon som satt framför oss.
M tar en blyertspenna och kör upp den i...ja ni vet,
på läraren som rycker till och vänder sig om.
Och stirrar på mig!!
Jag stammar fram att det inte var jag utan M
(som givetvis nekar).
Läraren muttrar: -Mhmm, ja säkert!
Dagen innan vi slutar 9:an erkänner M att det var hon
som gjort det.
Läraren trodde inte på det då heller.

Det har gått perioder när vi inte hörts av på länge, men
på något sätt har vi alltid vetat vart vi har haft varandra ändå.
Det är få personer som känner mig så bra som du gör.
Och jag vet att du alltid finns där om jag behöver dig.
Jag hoppas att du vet att det är ömsesidigt :-)
Du är en sådan person som man kan vara sig själv med
och flamsa och tramsa på ett sådant sätt som man kanske
inte gör med vem som helst :-)

Min sister from another mister, love you!!

Puss :-)


Kommentarer
Postat av: La Helmet

Tack för det inlägget vännen. Love you to!! Och ja... jag vet att du finns där i vått och torrt, precis som jag för dig.

Haha, jag kan ju inte annat än småle åt ditt val av historia.... för det finns ju en hel del andra att välja mellan också. Men erkänn att du också tyckte att det var lite roligt iaf. Humor på riktigt de! ;)Jag lovar att det här är EN av dom sakerna som får Sören att minnas oss till dödagar, sen att vi skrev ett brev till honom är ju en helt annan historia, haha

Kram på dig

2011-02-15 @ 11:36:50
Postat av: Northtwig

Det är ju jäkligt synd att det inte finns en kopia av det brevet :-)

Som sagt, det fanns ju en hel del att välja på, men det kanske blir ett eget inlägg?? :-)

2011-02-15 @ 11:48:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0