Dag 2 - Jag mötte en kändis. Del 2

Den här händelsen kan även platsa
i inlägget "Då gjorde jag bort mig"...

Året är 1996 (här med?!)
och jag läser sista terminen på Hotell och
restaurangprogrammet vid Wemerskolan i Hede.
Vi har 6 veckors praktik och jag hamnar på
Karl XI högfjällshotell i Storhogna.

Just den här veckan är jag servitris.
En morgon har jag hand om frukostbuffén och
en av gästerna är Björn Granath.
Ni vet..."Sällskapsresan 2"...
"-Tyngden på dalskidan, älskling"

Han kommer fram till mig och frågar:
-Är det här hårdkokta ägg?
Och jag svarar:
-Ja, det är det.

Coolt va?
Inte?
Ni skulle bara veta vad jag önskar att det slutade där...
Givetvis gör det inte det.

På eftermiddagen samma dag hade jag hand om baren i vinterträdgården.
Jag hade ju givetvis berättat för kökspersonalen att
"Mr Dalskida" var gäst på hotellet, så dom hade tillbringat hela
förmiddagen med hojta:
"-Herr Ober! Ice bitte!!" så fort jag gick förbi.
Så när Herr Granath kommer till baren har jag bara i huvudet:
SäginteicebitteSäginteicebitteSäginteicebitte...

"-Ursäkta, 3 cola tack"

Vad jag svarar?

"-Vill du ha ice bitte?"

Så klart...




Kommentarer
Postat av: Marielle

HAHAHA!! Stjärnstatus på den du :-)

2011-02-25 @ 00:52:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0