Dag 2 - Jag mötte en kändis. Del 1

Ok, här har jag två historier så det får bli
2 inlägg.

I och för sig stöter man på den här personen lite då
och då när han besöker hemorten...
Men jag tar ett specifikt tillfälle.
Jag tror att det var 1996 (kan även ha varit året därpå)
och filmen "Jägarna", där han har en roll, hade haft premiär.
Det är jaktbal i Särvsjön.
Och med bal menar jag inte festblåsor, smoking och champagne.
Nu är det Särvsjön vi snackar om...
Det var mer jeans, träskor, flanellskjorta, skinnväst och hembränt.
Dansbandet Jönzonligan spelade på byns dansbana.
En dansbana som för övrigt är ca 3 kvadratmeter stor...
Man fick liksom dansa i omgångar.
Plus att huset lutar lite så det blev en jävla fart åt ena hållet.

Iallafall. Mycket folk var det.
För att vara i Särvsjön, där det vid tillfället fanns 8 bofasta.
Antalet deltagare på jaktbalen var väl runt 300.
Vi står utanför och snackar med några när
Thomas Hedengran kommer fram till oss och börjar prata.
-Du är från Sveg va? undrar han.
-Jajamen!
-Målarns dotter?

Precis, det är endast det jag kommer att vara känd för.
I hela mitt liv.
Även om jag nu skulle lyckas ge ut min bok.
Då blir det väl: Målarns dotter, hon som skrev nån bok eller nått.

Någon frågar Thomas om han är i byn för att jaga, varpå han svarar:
-Nää, jag bara låtsas vara jägare jag.
Det är humor det :-)


Jag tror att det är många Svegare med mig som känner stolthet
så fort Thomas nuna visas på tv o.dyl.
Att en kille från lilla Sveg kan lyckas som skådespelare
är verkligen skitkul!
Och han är en trevlig prick som alltid hejar glatt
om man stöter på honom.
Svegs stolthet och Sveriges bästa skådespelare, alla kategorier :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0