Dag 3 - Min familj

Ja jag har som dom flesta människor en mamma och en pappa.

Mamma Lisbeth jobbade inom den öppna psykiatrivården
innan hon fick MS. Numer är hon sjukpensionär.

Pappa Per-Gunnar (PG) äger ett måleri. Sägs det.
Jag börjar tvivla för jag beställde omtapetsering av
mina hallar för ett år sedan och han har inte dykt upp än.
(i och för sig hörde jag något om att det bara var utgifter
och inga inkomster att tapetsera hos mig...)

En storasyster har jag. Susanna (Sanna, Nanna)
Hon bor i Östersund tillsammans med sin man, Per-Åke (Pelle)
och 5åriga dotter Maja (Törnrosa, enligt henne själv).
Till sommaren kommer det en liten bebis.

Möblerna delar jag med Mauritz som jobbar på callcenter,
Noah som går i 3:an och Isac (Isse) som går i 1:an.

I och med att M och jag gifte oss så utökades släkten lite till.

Det blev en svärfar, Risto, som är optiker med egen firma
(kanoners med gratis glasögon och linser) och en svärmor, Aila,
som också jobbar i deras firma.
Till det kom även en svägerska, Susanna, (Sanna)
(jo då, för att krångla till det lite...
vi har därför börjat kalla min Sanna för Nanna)
som jobbar för sin far som optikerassistent.
En till svägerska, Cecilia,
(Cicci, Calichi, Bebilia mm. Kärt barn har många namn)
som...öööh...pluggar? Har pluggat klart? Jobbar på äldreboende
och på Fonus (eller inte Fonus längre?? Fan vilken bra koll jag har...).
Jag vet...vi har redan ältat det där med ragga kunder tills det helt
enkelt blev gammalt.
En svåger har jag också, Mikael, som doktorerar inom dataetik eller nått...
Han har en sambo, Takako, och tre barn, Viggo, Edit och Leif.

Min farmor, farfar, morfar och farbror är tyvärr döda.
Morfar träffade jag aldrig eftersom han gick bort när mamma var 9 år.

Mormor Märtha snart 90 år, bor i Stockholm och är
nog piggare än alla oss andra.
En mästare på att baka kakor och sticka kläder.

En moster har jag, Vivi. Hon bor i England med sin man Tony.
Hon har 2 barn som då är mina kusiner.
Nina och Eva. Eva har även en sjuhelsikes söt liten Lisa.

En väldans massa tremänningar har jag. En jäkla massa....
Det här är en av dom :-)

Till vår familj hör även våra djur.
Vi har 3 katter som hårar ner våra möbler och kläder.
Hermione Granger, Prinsessan Hedwig af Ulvkälla och Ginny Weasley.
(Det låter som raskatter men det är det inte...det är helt vanliga puckon.)
Och den finaste av dom alla!
Den strävhåriga Vorstehrn Stebas JR Dallas.
Den snällaste man kan tänka sig :-)

Så där ja.
Det var det det....


Ja just ja... Jag glömde ju mina "sisters from another mister".
B2 och La Helmet.

B2 och jag lärde känna varandra på jobbet för...eeh....
*räknar* 4 år sedan? Vi har hängt ihop sedan dess.

La Helmet och jag har känt varandra sen vi var 8 år.
Så 10 år då ;-) (eller 25...)
Skulle kunna skriva en bok om allt vi varit med om :-)
(ooo...en idé!)


NU är jag klar!

Kanske...



Kommentarer
Postat av: Lill-Maria

Haha, ja nu antar jag att det får så lov att bli ett inlägg tillägnat alla fantastiska släktingar som börjar på M och slutar på aria ;D

2011-01-30 @ 19:39:13
URL: http://amundsson.blogspot.com
Postat av: joanna- Att leva med Aspergers syndrom!

Vill du bli dagens blogg?

Passa på att gå in och anmäl dig!



De pågår även andra tävlingar så anmäl dig och ha chansen att vinna fina priser:)



eller kanske Följa varann på bloglovin?

Eller ställ en fråga i min "bloggsvarsruta" och bli länkad!

(obs ställer ni en fråga som redan är ställd raderar jag dem och ni blir då inte länkade)

2011-01-30 @ 21:55:28
URL: http://domkallarmighannes.blogspot.com/
Postat av: Northtwig

Hehe :-) Ja det är bara att börja skriva!

2011-01-31 @ 07:28:38
Postat av: La Helmet

Hahaha, ja börja skriva en bok nu så kanske du är klar innan pension. ;) I alla fall när man har ditt minne..... :)

2011-01-31 @ 14:32:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0