Fysik/Teknik

Det jag minns bäst är när vår ordinarie
lärare var sjuk och vi istället hade en
rätt så ung kille som vikarie.
Just den här lektionen skulle vi lära oss om
antingen friktion eller statisk elektricitet.
Som vanligt lyssnade jag inte.

Han tog fram en metallstav och ett kattskinn.
Där vaknade jag till och skrek högt "KATTSKINN!!!???"
Han tar kattskinnet, virar det runt staven och börjar
föra det upp och ner.
Vi garvade som fan medans hans ansikte antog en
röd-lila färg, när det gick upp för honom vad det liknade...


En annan gång skulle vi göra en massa uppgifter
i läroboken.
MEN ORKA!!
Jag och Micke skrev av dom rätta svaren ur facit, som fanns längst
bak i boken.
När läraren kom för att rätta säger han:

"Hur kommer det sig att era svar är ordagrant som i facit?"
Jag: "Va är det lika? Men vadå? Det är väl inte vårat fel att
vi råkade skriva precis som det står där?"
Läraren: "Gör om!"

Hahaha, ja eller hur....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0