Jobba lite mindre

När jag har så kallad långvecka så
gruvar jag mig alltid lite.
Det är ganska tungt att jobba 5 nätter på en vecka.

Dock fick jag ett glatt besked igår kväll.
På måndag ska jag på utbildning kl 9.
I vanliga fall skulle jag ha gått av mitt skift kl 7.
Det kan ju vem som helst räkna ut att man inte
skulle orka sitta på utbildning efter att ha jobbat 10 timmar.
Den är iofs bara 3 timmar, men ändå...

Jag hade så klart ingen aning om att jag skulle
på utbildning för det första.
Kan ju inte hålla reda på allt.
Så när jag såg listan på anslagstavlan på jobbet
blev reaktionen först:

"Men va fan!!?? Jag jobbar ju först!! Hur fan tänkte dom nu??"

Andra reaktionen var:

"Åh, kolla! Det är vikarie insatt för mig söndagnatt! Nice!"

Och sen 9 dagar ledigt på det.
Trevligt :-)



Kommentarer
Postat av: Daniel

Bråda tider men tänk på ledigheten!!!

2011-01-06 @ 17:41:18
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0