Dag 9 - Då utsatte jag någon för ett spratt

Den här gången fick jag ge igen för alla spratt
som fadern utsatt mig för...

En vinterkväll ringer det hemma hos mina föräldrar
och pappa svarar.

"-Jag söker P-G Nordkvist"
"-Ja det är jag"
"-Jag heter Christer Ramsell och ringer från polisen
i Funäsdalen"
"-Jaha?"
"-Äger du en blå Lynx Ranger King med regnr xxxxxx?"
(snöskoter för er som inte vet...)
"-Jaa...det gör jag..."
"-Ok. Nu är det så att vi har hittat den i Mittådalen...i ån"
"-VAA??!!"
"-Ja den är ju ganska illa åtgången..."
"-Men va fan...Ja jag hade ju inbrott i fjol och då hade dom försökt
tjuvkoppla skotern..."
"-Fast du bor i Sveg? Och skotern har hamnat här?"
"-Jag hade den i stugan i Särvsjön..."
"-Jaha jaha...Vi måste ju få upp den ur ån på nått sätt.
Kan vi träffas där i morgon?"

Ungefär HÄR började pappa tänka ungefär så här:
"Hmm...jag får nog ut rätt bra på försäkringen...
ÅH! Då kan jag köpa den där nyare, finare skotern!!"


Det bestämdes en tid när dom skulle ses.
Och det bör tilläggas att mötet skulle ske ungefär 16 mil bort.

Sen skyndade pappa att ringa till en karl i byn för att be
honom åka till vår stuga och kolla om dom andra skotrarna var kvar.
Han hade väl inte någon större lust att ge sig iväg och pappa
blev lite smått sur för det...
Längre kom han inte förrens mamma dök upp och skrattade som en galning.
"-Jag tror inte att det är någon fara med NÅGON skoter..."
Och då fattade han att han hade blivit blåst!

Minuterna senare ringde jag för att säga åt mamma att låta honom
åka och "möta polisen" och vi skulle stå med ett plakat strax utanför Sveg
som det stod "SUCKER!!!" på.
Pappa svarade och jag frågade efter mamma.
Hans svar var: "-Du är arvslös!" :-)

Jag bodde vid tillfället i Hede.
Pappa hade lurat mamma på nått sätt och hon ringde mig och ville
ge igen...eller "Nu faan ska han få för allt jävelskap han hittat på!"
Jag fick en kille i Hede att ringa och låtsas vara en polis...vi tog reda på
namn på en faktisk polis i Funäs...plus att mamma fick snoka fram regnr på
skotern...vi planerade i flera dagar.
Min mest lyckade blåsning :-)

Och lite besviken blev han för att det inte var sant...
Han ville ju ha en ny skoter :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0