Dom coola killarna

Tog en sväng ner till macken för att proviantera.
Utanför ingången står en Epa-traktor och på flaket
sitter en sån där som inte har skärp i brallorna och
röker, med ett tillgjort nonchalant uttryck i ansiktet.
"Tja!" hojtar han när jag går förbi och drar ett långt halsbloss
som näst intill får honom att storkna.
Vilket hade varit ett "big fail" antar jag.
"Jo, hej du" svarar jag.
Jag har ingen aning om vem grabben är...
"Känns det där som en bra idé?" frågar jag och nickar mot ciggen.
Han flinar brett och svarar "Vadårå?"
"Du befinner dig på en bensinstation..."
Det är så tydligt.
Jag ser det i hans ansikte.
Han har ingen jävla aning om vad jag menar.
"Ööö..ee...öööö" är svaret jag får samtidigt som han tar
ett nytt bloss...lite mer osäkert denna gången.

Jag hade sådan lust att klappa honom på huvudet
och säga
"Lilla, lilla du. Lilla vän. Ser du den där skylten
med en överstruken cigarett och texten rökning förbjuden?
Inte? Då tycker jag att du ska be din mamma boka en tid hos
optikern åt dig.
Ok, du ser den? Förstår du vad den betyder?
Inte? Men om du tar och trampar hem på din cykel med
stödhjul och pluggar lite lite mer kemi så kanske det
går upp ett liljeholmens för dig också...
För du vet, den där skylten sitter inte där för att
jävlas med folk utan för att förhindra att det säger
KABLAAAAAM!!!"

Men det gjorde jag inte.
Och när jag kom ut igen hade han släckt den.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0