Ibland låter det bättre i huvudet...

Inatt skulle jag iväg med leasingbilen till en vårdtagare.
Vi har alcolås i bilarna och när jag hoppade in stod det
på displayen "Omstart möjlig".
Alltså skulle jag inte behöva blåsa i den för att bilen skulle starta.
Bilen startade inte...
Jag höll på och mixtrade men fick det inte att funka, så
jag gick in och hämtade en kollega.
Han startade om systmet, blåste och bilen startade.
Lite försenad rusade jag in hos vårdtagaren och säger:

-Förlåt om jag är lite sen! Men jag fick inte igång
alcolåset på bilen så kollegan fick blåsa åt mig!

Man kan ju säga att vårdtagaren blev lite förvånad först....
Det kunde ju tolkas som om jag hade druckit...
Men när jag förklarat hur det låg till skrattade vi så tårarna rann :-)


Note to self:
Tänk FÖRST, prata SEN!


Kommentarer
Postat av: Camilla

Haha, ja det lät nog lite roligt ;)

Inge kul när sånt där krånglar. / Camilla.

2012-04-15 @ 20:08:33
URL: http://www.millanohinkas.blogspot.com
Postat av: Gaymasen

Sv: OJ gör du? Häftigt.



Jag har jobbat mycket natt på boende och tyckte alltid det var kusligt. Kände mig iakttagen, etc. Lite småkusligt tycker jag. Men håller med. Andarna är kvar där, på något vis. Det känns.



Jag tror på spöken och liv efter döden. Jag har dock lite svårt för detta med medium. Men det finns nog några som faktiskt kan se det inte alla kan se. :))

2012-04-16 @ 20:18:56
URL: http://gaymasen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0