Du ska få min gamla potta - the remake!

Vi har roat oss med att hitta på nya verser till Mora Träsks
gamla dänga.

Fast jag sjöng dom med vår katt Hermiones röst.
Jag inbillar mig att hon har en målbrottsröst med
lätt läspning...


Du ska få min gamla råtta när jag dör.
Du ska få min gamla råtta när jag dör.
För där uppe hos Gud fader ligger möss i
långa rader.
Du ska få min gamla råtta när jag dör.

Sen gick det lite utför...

Du ska få min gamla kattlåda när jag dör.
Du ska få min gamla kattlåda när jag dör.
För där uppe hos Maria får man skita i det fria.
Du ska få min gamla kattlåda när jag dör.

För att sedan spåra ur alldeles...

Du ska få min gamla bajskorv när jag dör.
Du ska få min gamla bajskorv när jag dör.
För där uppe hos vår herre kommer den att
lukta värre.
Du ska få min gamla bajskorv när jag dör.


Sa jag förresten att vi är väldigt lättroade?



Kommentarer
Postat av: Annelie

Hejsan



Jag ramlade på din blogg mest av en slump då jag skulle visa min dotter min allra första favorit häst. Jag måste bara få fråga...vart hyrde du Nimba någonstan <3...kan det vara hästen med stort H efter så många år?

2012-02-20 @ 20:47:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0