Hur man skrämmer liv i en bil

Vi hade det satans kallt här igår.
Här uppe på höjden hade vi -20.5
men i andra delar av samhället var det runt -25...

Satte i motorvärmaren på bilen vid kl 10.
Kl 17.20 skulle jag skjutsa Junior till hockeyträningen.

Då var bilen sten jävla död.

Ringde B2 som några minuter senare kom
sladdandes i PRO-bussen.

Efter träningen kom R med en batteriladdare
eftersom jag hade ställt diagnosen "dött batteri".
Och det är inte det lättaste att konstatera ska ni veta.
Men jag som är expert förstod ju direkt att så var
fallet.
En lekman hade säkert, efter att ha vridit på nyckeln
och inte den minsta lampa blinkade till, trott att
"det är säkert bakgasaren som pajjat".
(Ja finns det en FÖRgasare borde det ju rimligtvis finnas
en BAKgasare också...eller?)

Han viftade lite med laddaren framför grillen
och vips så hoppade bilen igång!
Vi hade inte ens hunnit koppla i den!

Fast å andra sidan...hade jag legat på soffan
och vilat och någon kom och hotade med att
defibrillera mig, så skulle jag också hoppat upp
och sprungit iväg skrikandes
"-I'm alive! I'M ALIIIIVE!!"


Kommentarer
Postat av: Helena

LOL!!!

2012-01-10 @ 23:10:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0