Rakt på sak

I den här familjen är vi väldigt öppna med saker och ting.
Vi säger som det är helt enkelt.
 
Jag fullkomligt älskar att grabbarna frågar oss om allt.
Och då menar jag ALLT...
Vi hamnar dessutom ofta i djupa diskussioner om olika ämnen.
Vi svarar sanningsenligt.
Inga försköningar eller "hittepå" här inte.
 
Som när dom, för flera år sedan, frågade hur barn blir till.
Då drog jag inte den där om storken...eller grönsakslandet.
Nej jag sa PRECIS hur det går till.
Dom garvade som fan och trodde att jag skojade :-)
 
Döm om deras förvåning när det visade sig att jag talade sanning!
 
Härom dan kom junior och frågade vad provrörsbefruktning var.
Jag berättade.
Och när jag ändå höll på så tog jag det där med mens också.
 
Nu är det ju inte bara kroppen och sånt som dom frågar om.
I kväll hade vi en diskussion/"föredrag" om när
JAS 39 gripen kraschade på Vattenfestivalen -93.
Och ofta pratar vi om terrordådet i Norge och 11 september.
 
I går diskuterade vi Gunilla i "Svenska Hollywoodfruar".
Jag behövde inte förklara att hon är en knäppgök.
Det kom dom på alldeles själva.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0