Föräldramöte

För andra kvällen i rad har jag varit på föräldramöte.
Igår var det yngsta och ikväll var det äldsta.

Polisen var där och informerade om droger och alkohol.

Fast hon missade att berätta vart man kunde köpa lite... ;-)


Det pratades även om att man i klassen kunde komma
överens om t.ex hur länge barnen fick vara ute.
Kan göra det lättare för föräldrarna om det är lika för alla.
Då blir det inte "Men han får ju vara ute längre?" och dylikt.
personligen tycker jag att var och en får bestämma över sin egen unge.
Vill man att barnen är ute halva natten när dom går i mellanstadiet
så får man väl låta dom vara det då.
Men då får man ju räkna med att det kan bli konsekvenser också.


Jag och mina polare körde ofta...OFTA med att "Hon får vara ute till tolv, då vill jag också det!"
Och vi var ju faktiskt inte smartare än att vi på fullaste allvar trodde att föräldrarna INTE skulle kolla det med kompisens föräldrar...

Dock lyckades jag och PH en gång. Jorå, det är sant!
Hon sa till sin mamma att hon skulle sova hos mig, och jag sa att jag skulle sova hos henne till mina päron.
Sen sov vi i hennes pappas lägenhet, för han var inte hemma.
Tror att vi gick i typ 7an..
Men tro inte att vi passade på att ränna ute hela natten.
Nej då.
Som sagt så var vi kanske inte de skarpaste knivarna i lådan för vi gick och la oss direkt och somnade...

Hörde jag någon säga crazy party animals??

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Haha. Var det du och jag? Fasiken vilket minne du har :-)

2012-09-07 @ 06:35:48
URL: http://wideangel.blogg.se
Postat av: Northtwig

Jajamen :-)

2012-09-07 @ 07:26:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0