Jag stör mig!

Ja på ganska mycket faktiskt....
En hel del när jag tänker efter.
 
Anywho.
 
Facebook.
Vissa tycker tydligen att det är ok att hej vilt
länka till folks bloggar och hemsidor, lägga upp
bilder/filmer på och tagga personer.
 
Utan att fråga.
 
JAG tycker inte att det är ok på något sätt.
Min blogg får ni gärna länka till.
Länka tills ni kräks, för jag står för vartenda ord jag skriver
och hela syftet med den här bloggen är att roa, uppröra, väcka debatt
whatever.

Däremot tycker jag INTE att det är ok att ni lägger upp bilder
på mig eller mina barn på FB utan att fråga först.
Det är heller inte ok att tagga (vilket inte behövs om man bara
ger fan i att lägga upp bilder).
 
Dom bilder som jag lägger upp här eller på FB är
publicerade med motivets tillåtelse.
(Med undantag för hundarna och katterna...eller ja,
givetvis så frågar jag ju t.ex Dallas först och jag tolkar hans dregel efter
tuggbenet jag har i handen som ett "ja")
Och bilderna är MINA, dom får alltså inte kopieras ens för privat
bruk utan min tillåtelse.
 
Nästa person som lägger upp en bild på mig utan min tillåtelse
kommer jag att smygfota i prekära situationer och publicera på
alla sociala medier.
Jodå, jag har typ ALLA.
 
Bara så att ni vet :-)
 
Nä men skämt å sido.
Tänk efter lite är ni snälla.
Ett litet meddelande med en fråga om tillåtelse
tar inte lång tid att skriva och skicka.
 
 

Kommentarer
Postat av: Carita Liljendahl

Jag tycker precis som du - man lägger inte ut bilder av andra än sig själv och eventuellt egna djur då, utan att fråga först. Men alla är ju inte så kloka som vi :-)

Svar: Precis ;-)
Northtwig

2012-09-20 @ 15:01:04
URL: http://debutsky.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0