Året som gått

Nu när det bara är några få skälvande timmar kvar på det här året, passar jag på att se tillbaka på de 12 månader som gått.
 
Vi avslutade 2012 med vetskapen att 2013 skulle bli ett kanonår!
Det året vi skulle bli 5 i familjen.
 
Men ni vet väl hur man brukar säga?
Det blir aldrig som man tänkt sig...
 
Januari

Jag var gravid och anammade det här med att "boa".
Vi renoverade tvättstugan och räknade dagarna till lillebrors ankomst.
 
Februari
 
Vi fortsatte räkna dagar...
 
Mars

Den månad som gav "känslomässig berg och dal bana" ett ansikte...
 
Vi saknar min lilla mormor som lämnade oss ett år tidigare.
 
Den 25 mars somnar min älskade mamma in efter en tids sjukdom.
Sorgen är förkrossande samtidigt som det är en lättnad.
Dagen efter föds vår efterlängtade son Adam på Östersunds BB.
Bottenlös sorg övergår i översvallande lycka och vi försöker låta det vara så
även om det är svårt...mycket svårt.
På något sätt går det.
 
April

Noah fyller 12 år.
Ett år kvar till tonåring!!! :-O
 
Min moster flyger hit från england med en Paddingtonnalle till Adam
i bagaget.
Vi har en väldigt fin och ljus minnesstund för mamma.
 
Våra katter börjar pissa överallt och vi kämpar för att lösa problemet.
 
Maj

Jag sålde min älskade lilla skruttbil och köpte minibuss
 
Juni

Jag tjurade över att kommunen inte gör något åt vansinneskörningarna som pågår här.
 
Juli

Våra katter fick somna in efter många fruktlösa försök att få dom att sluta pissa överallt.
Vi drar till Vaxholm och jag får bocka av nr 1 på min bucket list.
Jag såg Def Leppard live!
Den lyckan!
Alltså fatta...i över 20 år har dom varit mina gudar och äntligen fick jag se dom live!
Grabbarna träffade Börje Salming vid glasskiosken i Vaxholm och fotades med honom.
Vi köpte ny diskmaskin och flyttade garderober.
 
Augusti

Vi drog till stugan i Särvsjön.
Fiskade, badade och tog en dagstur till Röros.
Adam döptes hemma på altanen. En enkel och fin ceremoni med våra nära och kära.
Åkte till Vaxholm igen och firade Isac som fyllde 10 år och Mauritz som fyllde 37.
Mammas 60årsdag firades med ett besök i minneslunden och kräftor till middag.
 
September

Jag lärde mig virka!
Gjorde inte så mycket mer efter det ;-)
 
Oktober

Jag funderar på hur jag ska göra med min bok och roar mig
med appen "Troll me".
 
November

Jag fortsätter med virkandet.
Vi bakar lussebullar och Adam äter deg...
Rättegången mot J inleds och slutar i besvikelse.
Jag vägrar byta liggvagnen mot sittvagn men maken övertalar mig.
Adam får ny bilstol och jag tvingas inse att han blir större.
Min lilla bebis!!
 
December

Vi håller tummarna för Viktor som drar ut på Atlanten i roddbåt.
Snön kommer!
Och så in i helsike också! Ca 50 cm på några timmar...
Finaste Marielle ger sig ut i ovädret i bara långkalsoner och köper blöjor till Adam :-)
Sådana vänner ska man vara väldigt rädd om <3
Älsklingen överraskar mig med en ny dator och pappa överraskar oss alla med
att bjuda oss på en resa till Kroatien i sommar.
Adam firar sin första jul och nyår.
 
 
Det var det året det.
Ett tufft men samtidigt underbart år.
Sorg och lycka i en salig blandning.
Vi fick veta vilka som är våra riktiga vänner.
Dom som kommer rusande när vi mest behöver dom.
Som finns ett telefonsamtal bort.
Tyvärr fick vi ju även uppleva motsatsen.
Dom som väljer att försvinna.
Men det är ok.
Håll er borta ni.
Det blir nog bäst så.
 
2014 kommer att bli ett bra år.
Jag har stora förhoppningar om det.
Man måste ha det.
Annars går man fan under.
Ibland blir det inte som man tänkt sig, men man får ducka för
smällarna och försöka hålla sig uppe.
Vi har en härlig resa att se fram emot.
Äldsta sonen ska bli tonåring och börja på högstadiet.
Adam ska fira sin första födelsedag.
Och vi andra lallar väl på precis som vanligt :-)
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Carita Liljendahl

Beundrar alla som gör en översikt över sitt år och delar den med andra.
Mars var ju onekligen en omvälvande månad för dig, livet i ett nötskal med sorg och stor glädje.
Nu hoppas vi tillsammans att 2014 blir ett bra år!

2014-01-06 @ 13:21:09
URL: http://debutsky.wordpress.com
Postat av: Maielle

<3 Gulle dig. Jag är rädd om dig oxå, även om jag är svin-jävla-kass på att höra av mig. Men jag är lika åt ala. MÅSTE skärpa mig. Kram
Vilket år du fick. Glädje och sorg. Måtte detta år bara innehålla glädje för er!

2014-01-13 @ 09:50:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0