Nödvändigt ont?

Jag måste skriva ner hur jag vill ha förlossningen
OM den mot förmodan skulle sätta igång av sig själv
innan snittet, och OM det är försent att snitta när vi kommer fram.
 
Jag känner pulsen stiga och armarna domna bara jag öppnar
worddokumentet...
Vill inte! Men jag måste...för jag ska ha med det nästa fredag
när vi ska träffa frejabarnmorskan.
Hon ska lägga in "varningsflaggor" i min journal.
 
Undrar om man kan kräva att en narkosläkare och barnmorska
bor hos mig veckorna innan?
Och att en ambulans står parkerad på uppfarten?
 
 
Min största trygghet är iallafall att maken kommer att
jobba hemifrån veckorna innan snittdagen.
 
 
Nästa fredag får vi veta datum.
Min noja just nu är att den läkaren som vi ska
träffa för att få datumet bestämt, är den läkaren som vi
träffade vid vårt första besök.
 
Hon som sa att det inte fanns den minsta chans att jag skulle
beviljas snitt....
Det känns som om det kommer att bli något jävelskap...
 
 

Kommentarer
Postat av: Carita Liljendahl

Kan inte så mycket mer än hålla tummarna för dig och önska att allt går bra. Tids nog får vi väl rapport här på bloggen. Kramar!

2013-02-24 @ 14:50:17
URL: http://debutsky.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0