Freja

I morgon bär det av till Östersund.
Jag ska till Frejamottagningen för samtal p.g.a att jag
begärt planerat kejsarsnitt.
 
Nu är det ju redan klappat och klart så samtalet
är mest för "syns skull".
En sköterska därifrån ringde upp mig för några veckor sedan
och undrade om jag kände att jag behövde komma tidigare.
Jag sa som det var att jag kände att jag inte behövde komma alls :-)
Det handlar ju inte om rädsla för smärta el dyl.
utan om saker som står bortom både min och sjukvårdens kontroll.
Dom kan ju helt enkelt inte ge mig dom garantier jag behöver
utan att ljuga sig blåa och därför får jag snitt.
Samtalet kommer därför att, enligt sköterskan, gå till så
att hon "tjötar på" med en massa info och jag sitter där
och håller inte alls med :-D
 
Med mig på resan tar jag bästa fröken A och bara det
garanterar ju en trevlig dag!
Nu ska jag ta mig fram med hjälp av kryckor för att avlasta mitt
glappande (foglossning) bäcken, så något tokspringande på
stan blir det väl inte...
Men på Barnens Hus ska jag!
Några småsaker som fattas till lillebror.
Troligtvis blir det någon överraskning till storebrorsorna också ;-)
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0