Barnvakt

Idag lämnade jag lilleman med barnvakt för första gången!
 
(Nej, jag tillhör INTE dom som kallar tillfällen när
barnets pappa tar hand om barnet för att han sitter barnvakt...)
 
Nu sätter säkert moraltanter och experterna på familjelivs forum
sin latte i halsen.
 
"-Herreguuuud! Lämna en 7 veckors bebis!!
Han kommer ju bli huligan/vandal/hustrumisshandlare/whatever
på grund av det!!!"
 
Vi var hos fröken M och drack kaffe.
Lillemans favorittjej näst efter mamma ;-)
Jag for till skolan och hämtade junior.
Det tog 10 minuter.
 
Lilleman sket fullständigt i att jag var borta.
(skitunge!!)
Han var i dom tryggaste händer man kan tänka sig :-)
 
Första gången jag lämnade äldsta sonen ifrån mig var han 6 månader.
Då var han med moster ett par timmar medan jag och maken åt på
restaurang och gick på bio.
Mellan var ungefär i samma ålder när han sov hos mormor och morfar en natt.
 
Nu tänker jag pumpa ur och frysa in bröstmjölk tills jag har ett rejält
lager...
Sen lämnar jag lilleman till fröken A en vecka.
 
(Näääråååå!!
Men hon kan få låna honom en timme medan jag åker och handlar :-) )
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Fröken M :)

<3 Det var fina ord. Tack :)

2013-05-17 @ 08:23:40
Postat av: Carita Liljendahl

Ja men jag tycker det där med att pumpa ut bröstmjölk och lämna Lilleman i andra människors famn en stund låter helt sunt :-)
Kramar till er!

2013-05-19 @ 19:59:13
URL: http://debutsky.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0