Hur tänkte ni nu?

Jag har det senaste åren varit förbannad på
grabbarnas skola rätt ofta.
 
Nonchalans angående ena sonens mobbningssituation,
dålig kommunikation, sen eller otillräcklig info mm mm.
 
Idag blev jag riktigt förbannad igen.
 
Utan att meddela på något sätt bestäms det att ena sonens
klass ska sluta 40 min senare!
Det var verkligen jättekul!
För jag hade ju ingenting annat för mig än att sitta utanför
skolan i 40 jävla minuter och vänta.
 
Vi har den senaste tiden blivit matade med att
"All information står på schoolsoft. Det är
baaaaara att logga in och kolla!"
 
Mmm...det är jätteenkelt.
Jag har appen i telefonen.
Kan logga in när som helst.
 
MEN DÅ VORE DET JU BRA OM SÅDANT HÄR
SKREVS IN DÄR!!!
(Nu har det garanterat lagts in men under dom 40 minuter som jag
satt utanför skolan lades det INTE in. Jag kollade flera gånger)
 
Eller att man meddelade via epost att en sån här ändring skall ske!
 
Det är inte jättesmidigt att skicka med ett papper hem
om ändrade tider EFTER att dom har trätt i kraft!
Folk planerar, hör och häpna, faktiskt saker.
 
Och ändringen är: gå 40 min längre på måndagar.
Sluta 50 min tidigare på tisdagar.
 
Alltså...hade det inte varit lättare att bara sluta 10 min tidigare på antingen mån
eller tis?
(Jaja, det har säkert att göra med någons arbetstider, men det har ju funkat
i nästan en hel termin nu?)
 
Det var ju tur att vi hann till det inbokade tandläkarebesöket.
För missar man får man betala.
Och jag vet ju vart jag hade skickat den räkningen.
 
Osmidigt Norra Skolan.
Väldigt osmidigt.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0