Lärarnas situation

Tittar på nyheterna där man talar om lärarnas situation idag.
 
En kvinnlig lärare säger att dom har för hög arbetsbelastning.
Hon önskar att hon fick mer tid att göra diverse saker.
Som att gå på toaletten, samtala med kollegor och kunna sitta
ner och ta en kopp kaffe i lugn och ro.
 
Och visst 17 ska det vara så!
 
Visst fasen ska en lärare ha tid att gå på toa!
Självklart!
Det ska banne mig finnas några minuter över att sätta sig ner,
ta en kopp kaffe med kollegorna och vila fötterna.
Och dom ska inte behöva slita ihjäl sig för en skitlön.
 
 
Samtidigt kan jag inte låta bli att tänka:
 
Men BUHU!
Så har vi inom vården haft det i alla tider.
 
Det är viktigare att spara pengar...
Det vet ju alla :-/
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Carita Liljendahl

Visst fasen ska man ha tid att gå på toa! Inte kan man väl kissa och bajsa i skräpkorgen heller?
Undrar ofta hur busschaufförer klarar sina toabestyr...

Har för övrigt lämnat en utmärkelse/award åt dig på min blogg i dag måndag 11 november.
Det är ett slags stafettpinne i bloggosfären :-)

Hoppas du tycker den är kul och har tid att svara på den. Ingen tidsgräns utsatt, gör den då du tycker du hinner.
Du måste inte delta om du tycker den liknar ett kedjebrev men jag tyckte den var riktigt kul :-)

2013-11-11 @ 09:09:06
URL: http://debutsky.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0