Bokcirkel!

Ikväll är det äntligen bokcirkel igen!

Vi är ett gäng som träffas typ var 6e vecka och snackar böcker.
Den som är värdinna får välja en bok som vi ska läsa.
Om vi vill.
Det går bra även om man inte läser boken.
Vi äter lite god mat, diskuterar boken och sen surrar vi om allt mellan himmel och jord 😊

Den här gången har vi läst "När livet stannar" av Malin Sävstam.
En berättelse om hur hon förlorade sin man, två av sina barn och ett par vänner i flodvågskatastrofen i Thailand.

En bra men otroligt plågsam och smärtsam bok...
Fick ångest i kvadrat av att läsa den...

Kommentarer
Postat av: Carita Liljendahl

Tack för boktipset - den boken vill jag gärna läsa! Inte för att jag älskar katastrofer men för att jag tror att den är bra och att den manar till eftertanke om jag gnäller för småsaker nån gång...

Svar: Så tänker jag med! Man blir tacksam för det man har och inser hur bra man har det efter att ha läst en sån bok. Värdesätter saker på ett annat sätt.
Northtwig

2014-04-04 @ 20:56:12
URL: http://debutsky.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0