Så var vi igång igen...

Likt hundskit som töat fram längs gatorna har dom dykt upp efter vinterdvalan.
Eller ja, dom har väl varit mer eller mindre aktiva hela vintern...det där med att gå i ide har dom inte fattat.
Jag talar om de förtappade själar som roar sig med att fara fram som galningar med sina fordon...
 
I helgen målades Svegs gator fulla med svarta streck och röken låg lika tät som vid en konsert med Led Zeppelin.
 
Det märkliga är att många som bor i centrum inte hörde eller såg någonting.
Medan vi, som bor någon km bort höll på att bli galna av oljudet.
 
Men det är väl som vanligt.
Man ska inte lägga sig i.
Det är bättre att sitta hemma, knyta näven i fickan och muttra om att polisen borde göra något åt det där.
 
Visst borde dom det!
Och dom KAN göra det.
(Vi har tagit reda på vad dom kan och får göra.
Internet är bra till många saker.)
 
Problemet är att någon som bestämmer väljer att INTE göra det.
 
Och hur ska polisen (som har öppet 9-15, lunch mellan 11-12) få reda på
vad som sker om ingen lyfter på luren och meddelar dom det?
 
 
Det diskuteras på FB om det här.
Som vanligt kommer något stolpskott med kommentaren:
"-Ahmen, alla har ju varit unga! Så där gör ju alla när dom fått körkort!"
 
Nej, "alla" gör inte så.
Dom flesta föds med något som kallas sunt förnuft, känsla för rätt och fel samt uppfostras till att ta hänsyn till sina medmänniskor.
Bevisligen finns det undantag...
 
 
När jag fick mitt körkort hade jag ingen egen bil.
Jag fick använda föräldrarnas bilar.
Hade jag sladdat runt och farit fram som dessa dårar hade jag:
1: Fått köpa nya däck.
2: Fått gå.
 
Och när jag var yngre fanns inte det här problemet.
Visst, någon som fick till en liten sladd på (då) Såifa planen hände väl, men inget mer.
Vet ni varför?
I Sveg fanns då en polisman som ingen tjafsade med.
Han ingav respekt så som (tycker jag) en polis ska göra.
Han heter Mats Rupla.
 
Kan vi starta någon sorts namninsamling och försöka få honom tillbaka?
 
 

Kommentarer
Postat av: Gunnel

Skriver under på det

2014-04-28 @ 23:10:55
Postat av: Marielle

Klockrent! som vanligt! :)

2014-04-29 @ 11:00:07
Postat av: Carita Liljendahl

Om det bara hade varit ett jippo, en engångsföreteelse, hade man ju haft överseende. Men om det är bus och upprepar sig tycker jag polisen ska göra sitt jobb.

2014-05-15 @ 09:55:34
URL: http://debutsky.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0