Det går bra nu...

Lillprutt fick en växasäng av sina gudföräldrar. Då den har använts av deras tre barn var den i behov av ett lager färg.

Borde ju vara en lätt match när man är dotter till en målare!
Ni vet, äpplet och trädet och allt det där.
Någon liten pensel borde ju finnas i min dna stege kan man ju tycka.

Det gjorde det inte.
Visade sig att det här äpplet föll så jäkla långt i från trädet att det hamnade i en helt annan trädgård.
En trädgård där ingenting kan växa.

Köpte grundfärg och vanlig färg ( det heter säker något annat...men som sagt...äpplet).
Kladdade på grundfärg.
Någon dag senare var det dags för första vanligfärgslagret.
Fram med roller och färgburk!!
Upptäcker att det står "häftgrund" på den oöppnade burken....
Jag har alltså målat med vanlig färg som grund...

Nu kan man ju tänka "gör om, gör rätt".
Eller så gör man som jag: "Skit it och fortsätt!".

Visade sig att två lager färg inte täckte...
Och sen var färgen slut.

Iväg och köpa mer färg!!

Sladdar in på färgaffären och givetjävlavis är plånboken hemma!

Då kan man åka hem och hämta den.
Eller bli så less att man sätter upp den på farsan.

Det blev det senare.

Alltså, den här sängen är mitt Mount Everest...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0